Trött blick

Usch vilket väder det är här hemma. Jag tror att vi drar till Mallorca i stället faktiskt.... Hela helgen har ägnats åt packning! I natt bär det av....iiiiiih! Du tjatat om att vi ska åka PLYPLAN och bada i pooooolen.
Du är på hiskeligt humör och envis som Din mor. Oj, vad det bråkas här hemma. Du får mig riktigt arg när Du klipper till Emil. När jag skäller på Dig och skriker att Du ska gå in på rummet så ser jag hur Du ler och hur Du gör hoppsasteg hela vägen in på Ditt rum och sen ser jag dörren smälla igen. När Du kommer ut får Du krama Emil och så säger Du förlåt och något som låter som "inte meningen...".... Jag smälter i alla fall. Du har även övertagit mitt uttryck Det räcker nu! En dag hörde jag Dig säga till Dig själv när Du gjorde något Du inte skulle...mamma, äcker nu och så slutade Du. Hahaha...Du är helt underbar min lilla trollunge och Du har så mycket bus i Dig. Det finns oändligt många saker att berätta om Dig. Igår hörde jag ytterdörren och då kommer Du in i bara pyjamasen och barfota. Har Du varit ute barfota? Jaaa, svarade Du. Det får man väl inte? Nääää, svarade Du och gick in och gjorde något annat. Sen såg jag att altandörren var öppen så Du hade helt enkelt tagit ett varv runt huset (med all säkerhet för att se om där fanns några tomater kvar att norpa på tomatplantan). En dag kom Du traskandes i blöja och gummistövlar och ville gå ut och Du såg helt oförstående ut när jag sa att det räcker inte att ta på sig skorna man måste ha kläder oxå när man ska gå ut.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Låter aå bekant allt det din mamma skriver :)

Men Emma pratar inte så mycket som du gör, kanske det beror på att hon ska lära sig två språk samtidigt. Lite ord kommer det både på svenska och finska och så har hon sitt helt eget språk - för pratar gör hon i ett!!!



Kramis på dig gullegumman!

Cia

2010-09-28 @ 19:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0