Lekplatsbus


Idag har vi varit på lekplatsen med morfar och Sara. De här bilderna är dock ifrån ett annat tillfälle. Du ÄLSKAR lekplatsen. Allra roligast är det när vi springer upp på klätterställningen från vars ett håll och sedan möts på gångbron och skriker på varandra. Sedan ska vi åka ner för rutchkanan tillsammans. Sist men inte minst så är det väldigt, väldigt viktigt med fika. Du tjatar om kex och juice men även banan går bra.
Nu ska vi testa byta dagisdagar. Du gillar verkligen Ditt dagis och är jätteglad när vi kommer dit men natten efter dagis är alltid hemsk. Du drömmer och är orolig och ledsen och nu ska vi pröva med dagis tisdag-torsdagar så det blir mer sammanhängande i stället för måndagar, onsdagar och fredagar som vi hade innan. Det är helt underbart att komma Dit och mötas av en liten gosig Agnes i blöja med snusen i ena handen och nappen i munnen. Om Du inte sover så kan jag studera Dig i smyg på lekplatsen och se hur kul Du har. När Du slutligen får syn på mig så skiner Du upp och galopperar mot mig och då får jag en bamsekram. Mysigt! Din fröken Lea ger Du gärna kramar när Du ska hem. Vilken tur att det fungerar så bra.
Det är mycket sång för tillfället och det är ju riktigt roligt. Du sjunger nästan hela vägen till dagis och är på ett strålande humör. Sedan är det ju även viktigt att titta efter månen och att hälsa på alla som vi möter längs vägen. Får Du då ett hej tillbaka så måste Du ju säga hej igen för tänk om de säger hej en gång till!!! Kul....
Du brukar vakna runt kl 06 numera och då tar pappa Dig när han går upp. Jag hör hur Du försöker vara så tyst som Du bara kan men det är ju så roligt att en ny dag är på gång. Sedan hör jag hur pappa sätter ner Dig och hur Du fullkomligt galopperar in i vardagsrummet. Dessa galoppsteg kan få även den tröttaste pigg och glad. Efter ett tag hör jag hur Nattas dörr knarrar och då hör jag dessa galoppsteg igen och en överlycklig Agnes utbrista HEEEEJ NAAAATTA!!! Då är klockan ca halv sju och Du vill busa med Natta. Morgnarna ser ungefär likadana ut. Frukost, lite tjat från mamma om att äta upp och att sluta tramsa vid matbordet och sedan är det alla hejdåvinkningarna. Först pappa, sedan Zacke och sist Natta. Viktigt, viktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0