Lek på rummet

Vilken dagistjej Du har blivit. Du lär Dig nya saker hela tiden som t ex att leka björnen sover och att sjunga "i ett hus vid skogens slut...". Du gillar verkligen att sjunga och mamma tycker också att det är lite kul.
Nu blev Du precis arg för att Du inte fick upp en av Dina största leksaker i soffan och jag förklarade att det är för att den är så stor och ska vara på golvet! Då la Du Dig i soffan, sa dumma mamma och sparkade med fötterna mot mig. Jag sa lugnt till Dig att det var dags för Dig att gå in på rummet och lugna ner Dig och så lyfte jag ner Dig på golvet. Du tjolahopplade in på rummet och sa "hejdå mamma".....
Saltkråkan är "sönder" i vårt hem och Du har slutat tjata om att titta på Saltkråkan men i morse, strax efter halv fem hörde jag "titta Bolibompa". Vad är det här? Du börjar bli helt besatt av TV:n fast när den väl är på så tittar Du inte så mycket. Det blev inte Bolibompa halv fem i morse!
Det blev ingen promenad till lekplatsen igår men vi gör ett nytt försök idag. Då kanske pappa kan passa på och ta fram lien och slå gräset....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0