Emil busar med Dig

Som vanligt så hjälper Du till vid blöjbytet....men den här gången tyckte Du att Emil petade på Dig..
och det var sååååå roligt!
I natt har Du vaknat massor och varit ledsen men Du har somnat om igen när Du fått nappen. Det verkar som om Du drömmer väldigt mycket för tillfället. Igår när vi hade ätit kvällsmat så gick Du helt plötsligt fram och kramade om mig och sa godnatt...sedan var det dags för Emil. Du var tydligen trött och kände att det var dags. Ganska imponerande faktiskt att Du vill gå och lägga Dig när Du är trött!
Igår när jag hämtade Dig på dagis så stod Du och tittade på SM i dragkamp som pågick utanför dagis. Finns det SM i allt?!? Hovmantorp sätter sitt märke på Sverigekartan....
Just det, efter dagis så gick vi till lekplatsen vid badplatsen. Där var fullt med barn i lågstadieålder som härjade runt. Jag skällde på en kille som sprang och jagade och sparkade efter ankorna. Droppen var när han började kasta sten efter dem. Då for jag efter honom med Emil i vagnen och upplyste honom att det inte var så j-vla snällt att ge sig på de stackars ankorna. Han skämdes och försvann snabbt och jag inser att jag börjar bli en surkärring :) Fast man ska vara snäll till djuren!
Dagis går jättebra och Du längtar efter att få komma till dagis. Ditt dagis är verkligen jättebra! Vi får nog gå dit och leka på lekplatsen idag och kolla lite på SM i dragkamp...det blir vårt lördagsnöje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0