Bakning på menyn

Åh, vad fin Du är i tröjan från mormor!
Du älskar att baka. Vi brukar baka bröd med en massa konstigheter i. Ibland gör vi chokladbollar. Det gillar Du.
Dagis går jättebra. Jag ser bara några snabba vinkningar i fönstret och sedan rusar Du in till alla kompisarna.
För övrigt så är det mycket humör i Dig och Du har inte varit helt snäll till Emil sista tiden. Du försöker men det blir för hårt ibland och säger jag till Dig att det gör ont på Emil så bara måste Du testa att trycka lite hårdare....
Igår hade vi prästen på besök. Jag gillade honom skarpt. En präst med humor och som dessutom gillade Tarzan. Han pratade om att Gud älskar alla barn och att kyrkan välkomnar alla men eftersom Du då var i full fart med att låta och hitta på bus och bl a var halvvägs uppe på bordet så undrade jag med ett höjt ögonbryn och en blick på Dig om han var säker på att det gällde ALLA barn. Han skrattade.... Desto mer förundrad blev han när jag frågade om alla låtarna måste vara såååå religiösa (när vi skulle välja två låtar till dopet). Han informerade mig då om att det faktiskt var en psalmbok jag bläddrade i...hahhhahhaa. Det kommer nog bli ett bra dop för Emil och det ska bli intressant hur Du sköter Dig i kyrkan...mitt i Din sovstund. Det kan verkligen bli intressant.

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Kan tänkas att jag gör kullerbyttor på altargången. det har hänt förr i släkten.

2010-09-15 @ 16:47:04
Postat av: Cia med Emma från AFF

Självklart kommer det att gå bra i kyrkan, barn får vara barn och hitta på lite bus, bättre det än att man måste sitta stilla och yyyla i kyrkbänken ;)

Go lilla Agnes vill förstås vara med och hjälpa prästen i kyrkan - kommer att gå toppenfint!

Ska tänka på er.... Ha ett fint dop!



KRAMIS

Cia

2010-09-16 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0