Stora bajskorven!!!!

Idag kom den....bajskorven I TOAN. Oj, som Du kämpade. Först satt Du en stund på pottan och kämpade (Du hade verkligen ont) och sedan ville Du sitta på toan i stället. Det lästes böcker och sjöngs och till slut bestämde vi att jag skulle sitta i köket och vänta och sedan skulle Du ropa på mig. Det tog inte många minuter förrän jag hörde "MAMMA...BAJSET E UTE". Vår stora tjej klarade det! Vi fick ringa till mormor och berätta och Du var sååå stolt. Fast Du blev ju lite sugen på mormor och sa "mormor komma hit"...
Idag stod det bakning på schemat så Du och jag har bakat sega pepparkakor med russin. Fy vad goda de blev och både Du och jag gillade degen skarpt. Världens enklaste recept som jag gärna delar med mig av.
Peppakakor med russin
375-400 g vetemjöl
250 g socker
150 g smör
100 g russin
1 dl ljus sirap
1 ägg
2 tsk kanel
1 tsk ingefära
2 tsk bikarbonat
Blanda allt. Dela degen i tre delar. Ät lite deg. Rulla långa rullar och lägg på en plåt. In i ugnen, långt ner, ca 15 min på 200 grader. Skär dem i snittar när de fortfarande är varma. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0