Tomt i Småland

Sara har gjort både mössan och ponchon till Dig.

Du och mormor har det nog ganska mysigt. Jag ringer flera gånger om dagen. Det är lite för tyst här men saker blir gjorda här hemma i alla fall. Vilken skillnad det är på att ha ett barn och på att ha två barn. Det går inte att jämföra. Stressen över att sova blir mindre viktig. Jag sover när Emil sover för förr eller senare somnar han ju. Garderober är rensade, källaren är rensad, tvätten är tvättad, köket ser ok ut, promenader hinns med och igår tog jag ett långt bad med både ett glas vin och läsning. Superskönt. Sen kommer det smygande....tomheten. Var är min lilla humpla? Varför ligger det inga smulor på golvet? Varför smälls inte dörren till hennes rum igen? TV:n är på men vänta....det är ju inte Bolibompa... Åh, vad jag vill krama Dig och gosa med Dig.
Du har det så bra och ni var i Åhus idag och shoppade. Mormor handlade chokladbollar till Er så ni skulle fika när ni kom hem. Du kör med både mormor och morfar och får 100% uppmärksamhet hela tiden. Underbart. Det behöver Du. Det är precis så som det ska vara. Jag minns känslan av att få känna sig helt unik och känslan av att vara viktigast i hela världen ifrån när jag var liten och var hos min mormor och morfar. För det är ju så...en mormor och morfar behöver inte ta det tråkiga tjatet och hålla på och uppfostra. Det gör ju de "tråkiga" föräldrarna.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Min lilla humplatulla kommer snart hem. Pappa längtar efter dig nu! Tusen låtsas kramar så länge!

2010-11-04 @ 07:54:40
Postat av: Johanna, Jenny & Lina

en 7:e maj 2011 är det äntligen dags för den omtalade och efterlängtade Mammabloggalan. Under ett lyxigt dygn täffas vi härliga Mammabloggare – liten som stor - på fina Radisson Blu Royal Park Hotel i Solna med utsikt över vackra Brunnsviken. Där blir det mammalyx på hög nivå med bloggmingel, föreläsningar, utställningsmässa, prova på aktiviteter och toppklass underhållning. Med flera stora sponsorer kommer ni även gå hem med en härligt välfylld goodiebag!



Kvällen avslutas med en lyxig galamiddag där en fantastisk 3-rätters galamiddag serveras och toppas med en awardutdelning där årets Mammabloggare koras inom olika kategorier.



Vi hoppas på att få träffa just dig där – skynda dig att anmäla dig till 2011 – års stora händelse innan biljetterna tar slut!



Varma hälsningar,



Jenny, Johanna & Lina



Styrelsen Mammabloggalan



_____________________________________________________________

2010-11-04 @ 21:36:53
URL: http://mammagala.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0