På väg hem från dagis

Söta Du. När vi går hem från dagis hittar Du pinnar och annat spännande. Du har någon grej med stenar eftersom vissa stenar ska Du ta med hem så nu ligger det en liten stenhög i hallen på bänken. Dina stenar. Jag råkar veta att Din mamma var likadan när hon var liten...

Snorigt och hostigt men ingen feber så då får Du åka till dagis. Igår var ni på biblioteket och det tyckte Du var kul. Du älskar dagis. När jag hämtade Dig så stod tre barn och vinkade hejdå i fönstret. Så sött! På kvällen blev Du klippt och fick lite blå färg i håret. Supgersöt! I morse hade pappa sovmorgon så han fick lämna Dig på dagis. Det tyckte Du var spännande och informerade mig om att "mamma va' hemma". Jag fick inte följa med. Nu var det Du och pappa. Trots att jag är hemma med Dig så har vi lite ändrade kvällsrutiner här. Jag tar Dig ganska mycket på kvällen eftersom Du verkar behöva det. Vi leker eller myser framför TV:n medan pappa har Emil. Sedan innan Du ska somna så har pappa sagostunden med Dig. Det funkar bra och jag tror att Du känner att Du får tid med oss båda. Jag försöker "tanka" Dig med min tid även på dagen men Emil är krävande nu så det avbryts ofta.
Nu har Du börjat med "kan själv". Du kan framför allt själv klä på Dig....not! Tålamod.... Skorna funkar men jackan är svår. Det kommer gumman....snart kan Du det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0