Närbilder

Min stora fina dagistjej. Idag har det varit en mysig dag utan alldeles för mycket bråk. Jag försöker få Dig att komma och kramas i stället för att bråka och jag tror Du tycker det är ganska mysigt. Du är så klok och det är en förmån att få se Dig och prata med Dig varje dag. Så mycket tankar Du har nu. Det största bekymret är att Din fröken Birgitta har slutat och att vissa barn är sjuka ibland när Du kommer till dagis. De är ju inte där då liksom. I morse låg jag kvar i sängen och lyssnade på Emils prat när jag hörde Dig komma springandes. I min enfald trodde jag att Du skulle komma och gosa med mig men det var Emil som lockade. HEJ EMIL, sa Du och klappade honom på magen och han blev jätteglad och jollrade mot Dig. Det var en perfekt start på dagen! Dagen avslutades perfekt också. Du låg i min famn och tittade på Emil i Lönneberga och vi hade det riktigt mysigt Du och jag. Sådana här dagar behövs ibland!
Idag har Du hjälpt mig att städa och Du är faktiskt väldigt duktig på det. Vi har dammat bokhyllor och bord med vars en trasa och sedan har jag sprutat rengöringsmedel. En dag bad jag Dig städa rummet innan Du skulle få Din "napp och nuse" (vilket sker kl 17 varje kväll och Du har stenkoll på att långe visaren ska stå rakt upp när det är dags). Du rusade in på rummet och började städa och när jag kom in så var det hur fint som helst. Alla saker var undanplockade! Du sköter Din CD-spelare själv nu och idag såg jag Dig byta skiva också. Hur är det möjligt? Jag ska lägga undan skivorna i alla fall för annars kommer de snart vara förstörda. Du är väldigt "ömhårad" förresten. Så fort jag ska fixa Ditt hår så blir det mycket gnäll. Enligt säkra källor var Din mamma likadan när hon var liten :) Vi har väldigt roligt tillsammans Du och jag också. Du älskar att få vara med och laga mat och är urduktig på att dela kokt potatis i mindre bitar (soppa), ställa in sakerna i diskmaskinen, tömma besticken ur diskmaskinen, röra i grytor m m. I morgon har jag lovat att vi ska baka. Det älskar Du. I morse gav Du Emil smör utan att jag såg det. Du har sett mig göra så. Tur att det inte var en bit macka Du tryckte in i hans mun. Lilla extra mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0