Hoppa inte i soffan...

Akta nu...hoppa INTE i soffan...

För sent!
Mamma...det var ju jättekul!
Igen!
Nu sitter jag stilla! (i två sekunder...jag förundras ständigt över att Du inte har blåmärke över hela kroppen)
Idag tog vi tåget till Kalmar. Du var jätteduktig och visade inga trotstendenser alls faktiskt. På tåget dit käkade Du frukost (många mackor med prickig korv och juice) och på vägen hem blev det lite kex och annat onyttigt. På mammas jobb fikade vi och Du satt mest och lekte med mammas jobbkompis som "hade en lillebror i magen" som Du sa :) Sedan gick Du runt och gjorde besök hos alla möjliga. Du fick stämpla hos någon, rita hos någon, läsa böcker hos någon osv. Du gillar verkligen att komma hemifrån och är en liten social skit. Sedan var vi på mammas förra jobb och då härjade Du också rundor. Ett tag försvann Du ut i korridoren med kritorna och jag såg framför mig hur Du dekorerade väggarna där men det hade Du inte gjort som tur var. Där fick Du både serietidning och päron och Du skulle nog sammanfatta dagen som helt perfekt. När vi kom hem så satt vi och mös lite i soffan och jag frågade Dig vad Du ville göra i morgon... "åka Danne". Det blir inget Skåne till morbror Danne i morgon...
Eftersom jag själv är ganska mörkrädd så har jag väl automatiskt antagit att alla barn är mörkrädda. Inte Du inte! Du älskar mörkret och sätter Dig gärna i skåp och stänger dörren så det är kolsvart där inne. Sedan sitter Du där ett bra tag. Du kan även gå in i ett rum och släcka alla lampor och sitta där i mörkret. Nu i kväll så skulle vi kramas i sängen och då släckte Du alla lampor och kröp upp i sängen. Fast jag lekte spöke så fick jag absolut inte tända någon lampa. Det ska vara mörkt. Märkliga underbara unge...

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Inte ska du väl lära lillebror att busa i Soffan?



Pussisar Moppan

2010-11-20 @ 08:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0