Du och brorsan

Du är rolig Du...ibland vill Du krama och pussa lillebror och blir jättearg när Du inte får hålla honom och ibland (som i morse) så höjer Du handen och säger "Agnes slå Emil". Jag hotade med en massa saker, Du får gå in på rummet, mamma blir jättearg, Emil blir ledsen, vi går inte ut idag osv men det kommer ingen reaktion förrän jag sa "Om Du slår Emil så ringer jag till tomten och berättar att Du slåss och då får Du inga julklappar". Då sa Du "Agnes inte slå Emil".... Underbara lilla fisunge! Vi har precis varit ute och promenerat och Du är jätteduktig på att gå långt och gick hela vägen hem från affären...och Du hann ta en sväng ut på gatan också några sekunder. Ibland glömmer jag bort att Du faktiskt bara är två år. Du är ju så klok.
Här hemma är allting fortfarande "Nääää" och jag får förhandla/hota varje gång jag vill ha hjälp med något. Plockar Du inte undan sakerna så får Du bli hemma när vi ska gå ut....fast tomten varade inte så länge. När vi gick hem från affären och Du hittade på något dumt så sa jag att jag skulle ringa tomten och berätta osv och då sa Du bara "jaaa, mamma ringa tomten". Suck...

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Du gör mig så glad lilla solstråle :)



KRAMIS

Cia

2010-11-08 @ 19:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0