Moppan titta inte!

En gång när pappa var liten och hans lillebror Andreas var lika gammal som du är nu, gick vi allihop på en äng i skåne. Hovshallar eller nåt hette det tror jag. Plötsligt ropar Andreas till och säger: - titta en pinne!
Det var ingen pinne utan en liten huggorm. Den slingrade till och han tyckte väl det var obehagligt, så innan din pappa hann fram hade Andreas kastat iväg "pinnen" som snabbt försvann i gräset.
På väg till stora stenarna låg den där i solen och gassade.
Det var inte du som fick syn på den men, du gick alldeles bredvid.
En smal men lång huggorm!
Den slingrade lite med.
Pappa tyckte det var spännande, men du brydde dig inte om ormen. Du ville klappa den.

Kommentarer
Postat av: Faster Moppan

Jag tittade och nästan dödde! Jag trodde ju att det skulle handla om "roten". Men det var väl ändå på Ravlunda skjutfält Deas hittade "pinnen"? Det är kanske därför jag har ormfobi? Nä, men den blev inte bättre av Deas tilltag.



Kramisar Ulrika

2010-05-07 @ 14:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0