Låååång tjej...

Vackra lilla Agnes!
Idag var pappa och övningskörde med storebror så Du och jag passade på att vila lite tillsammans. Vilken tur att vi inte har Dig i sängen alltid för då hade jag inte sovit många sekunder. Du ligger helt stilla när Du sover men det är inte lätt att sluta titta på Dig. Helt avslappnad och rosig om kinderna och andas så ljuvligt. De få tillfällen Du sover i våra sängar gäller det att passa på och njuta för egentligen så gillar Du Din egen säng bäst.
Det är inte konstigt att Du växer ur Dina kläder fort för Du har blivit väldigt lång! I fredags var pappa på BVC med Dig och då fick Du Dina ett-års sprutor (jepp, ett halvår försenat men Du var ju sjuk hela våren) och så blev det mätning och vägning. 90 cm lång och 14 kg! Du är alltså nästan lika lång som en 2,5 åring och nästan 10 cm längre än jämnåriga! Långa fina gumman. Sprutorna gick bra även om den andra gjorde ont. Sedan ville Du inte gå därifrån för där fanns ju så roliga leksaker.
Vilken envis liten tjej vi har. Det har ösregnat hela helgen men vi begav oss ändå till lekplatsen så Du fick härja lite. När vi kom hem så skulle vi gå in men det ville verkligen inte Du. Det slutade med att både jag och pappa gick in och Du stod kvar i regnet med Din snuse. Pappa öppnade fönstret och kallade men Du rörde Dig inte en meter. Till slut fick jag ge med mig och gå ut och fråga vad Du sysslade med "GUNGA" var Ditt svar. Du ville gunga hemma också trots att vi gungat med Dig en timme på lekplatsen. Jag fick bära in Dig... Vill Du inte göra något så struntar Du i det och då funkar varken smicker eller "hot". Du bryr Dig helt enkelt inte. Igår gjorde Du "ultraljud" på min och pappas mage. Min mobil var något instrument i Din värld och sedan satte Du den mot våra magar. Underliga lekar men Du hade väldigt roligt.

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Så stor flicka du blivit redan, Emma är några cm kortare (eller var det för en tid sedan i allafall, var då 88cm) men är 2kg tyngre.... vår lilla knubbis är hon. Rund och go, svårt att förstå hur hon kan vara så knubbig när hon är så livlig. MEN viktigast är att ni mår bra! Spelar ingen roll hur långa eller korta ni är.



Kan du vara så snäll och be din mamma maila mig om din klädstorlek..... Har hittat en sak här som jag bara måste få skicka till dig ;)



Förstår så väl att din mamma kan titta på dig hur länge som helst när du sover - finns nog inget vackrare eller mera rofyllt än ett barn som sover.

Emma är en riktig liten mullvad som bökar omkring i sömnen, har alltid varit lika "rörlig" när hon sover. Men ofta på kvällen då hon nyss somnat sover hon alldeles stilla och lugnt på rygg..... man kan verkligen titta i evigheter.... känns som om tiden står stilla då :)



Kram på dig sötnosen!

Cia

2010-05-10 @ 18:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0