Konstnär?

Sista lugna fredagen? Jag känner att jag passar på att ge Dig all uppmärksamhet nu eftersom jag vet att det snart finns en lillebror som kräver min uppmärksamhet. Igår var vi i Växjö och Du var väl inte speciellt rolig i affären! På Maxi åkte Du vagn och det fungerade hyfsat även om Du tycker det är tråkigt. När Du fick hjälpa till att KASTA sakerna i vagnen så blev det roligare helt plötsligt. När vi skulle inom på Netto så fick Du gå i affären....det gick inte så bra! De hade ju ingen kundkorg med hjul på och efter ett tag kunde Du ju inte bära den. Dessutom slängde Du ner allt möjligt i kundkorgen och när vi plockade ur och sa till Dig så kastade Du Dig på rumpan i affären och visade tydligt Ditt missnöje. Du vill ju hjälpa till!!! Det trillade krokodiltårar och jag blev arg så det hela slutade med att jag bar Dig ur affären och pappa fick handla själv. När vi kom till bilen förklarade jag att Du kommer få åka vagn ett bra tag till eftersom Du bara gapar och skriker annars. Det var en tyst Agnes i baksätet som satt och tröstade sig med napp och snuse....
Så mysigt att sitta och rita med pappa vid köksbordet! Titta på pappas halva ögonbryn! Så kan det gå när man ska göra sig fin....hihi.... Du älskar att rita och pappa har ju så mycket ljudeffekter för sig när han ritar!
Igår när vi kom hem efter vår shoppingtur så knallade Du in på Ditt rum. Efter ett tag såg jag Dig komma ut, vända Dig om, vinka, säga hejdå och göra slängkyssar. Jag blev lite fundersam och fråga om Du sa hejdå till rummet. Du tittade helt oförstående på mig och svarade näää och då frågade jag om Du sa hejdå till dockan? Näää, svarade du igen.....POOO! Det borde jag ju förstått...att det var Po Du sa hejdå till. Du hade slängt Po i sängen och det är väl självklart att även han ska få slängkyssar och vinkningar när Du lämnar honom själv på rummet. Helt logiskt!
På kvällen beställde vi mat och åt framför TV:n. Du fick dricka bubbelvatten ur ett vinglas och vi hade det så mysigt. Du är så himla duktig. Det är ju då det här med papper! Du är tokig att snyta Dig och torka. Igår spillde Du bubbelvatten i soffan och for iväg till toan för att hämta papper. Sedan torkade Du och torkade men vattnet försvinner ju inte från en tygsoffa och Du hämtade mer och mer. När vi sa att det gör inget och att Du skulle sätta Dig så såg Du nästan kränkt och ledsen ut och det krävdes mycket övertalning för att Du skulle låta det vara.... Vi försökte få Dig i säng vid åtta-tiden men eftersom Du sovit i bilen en stund så var Du illpigg. För första gången fick Du följa med ner i källaren och vara med på vårt fredagsmys. Vi tittade på film på projektorn och åt chips. Du var helt fascinerad men skötte Dig exemplariskt. Fast Du blev lite rädd en gång när det var lite otäckt. Strax efter tio sov både Du och jag i ena soffan. Mätta och belåtna. Vad mysigt det är! Vilken förmån det är att få vara med Dig varje dag och nu kommer jag få vara hemma ett helt år till!!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Vad tänker du på lilla hönapöna? Du ser så fundersam ut på sista bilden så att man önskar att man kan ge dig all världens svar. Fast först måste du ju förstås lära dig att fråga. Först blr det: -Vad är det? Typ 1000 ggr om dagen. När öronen vilat upp sig från det så börjas det med: - Varför då? Tyvärr så kommer ju inte mina öron att bli särskilt slitna av ditt frågande men lite blir det förhoppningsvis

Saknar dig. Ses när lillebror kommit ut!



Pussisar Moppan

2010-05-29 @ 15:44:33
Postat av: Bibbi

Vad glad jag blir när jag ser dig, gullunge. Och klippa gräset kan du, det är bra att du hjälper pappa med det. Det där med att skrika i affären känner jag igen, din mamma gjorde likadant när hon var och handlade med Kent och mig. Så det så. Hoppas vi ses snart! Kram Bibbi

2010-05-29 @ 17:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0