Snart storasyster!

Älskade lilla fina Agnes. Nu är det inte lång tid kvar. På torsdag blir Du storasyster....vår lilla minsting ska bli "stor"! Lillebror har en egen blogg http://sistochminst.blogg.se/ så vi kommer förhoppningsvis lägga upp bilder på honom där.
Fy vad det går fort nu med Ditt språk. Det trillar ut nya ord hela tiden. Det roligaste ordet för tillfället är "pippa" vilket betyder hjälpa. När vi ska hjälpa Dig med så kommer Du rusandes och säger PIPPA.... Du börjar även säga ifrån när Du är hungrig vilket är jättebra. Oftast tror jag att vi har koll men i morse hade Du käkat lite till frukost och efter ett tag kom Du och pekade på bordet och stolen och när jag frågade om Du ville äta svarade Du jaaaa. Om Du får bestämma så tittar vi på KaaaKååå, vilket är Saltkråkan. Även Din mamma tittar gärna på det!
Idag har vi myst, läst böcker, ritat, lagt pussel, städat (Du är en riktig hjälpreda och härjar runt med Din egen disktrasa och torkar fönster och speglar....suck....), tittat på Barnen i Bullerbyn och kramats i massor. Idag lekte vi även att vi hade svansar. Du och jag gick runt här hemma med vars en diskhandduk som svans och Du tyckte att det var jättespännande. Du har stenkoll på att mormor ska komma i morgon och att hon ska vara med Dig för att mamma och pappa ska till doktorn. Vi skrivs in i morgon men får komma hem över natten innan det är dags för lille Olle att lämna mammas mage. Jag undrar hur stor han är. Jag har alltid trott att Du vägde 3755 g när Du kom men var de siffrorna kommer ifrån vet jag inte. Du var 53 cm lång och vägde 3836 g. Jag tog precis fram dopbeviset för att säkerställa Dina namn som är Agnes Eugenia Elvira. Jag vet, jag är helt värdelös men jag tror att jag har koll på Ditt personnummer....
Igår fick jag värsta rycket och gjorde i ordning spjälsängen. Vad sur Du blev och Du vill ligga i den. Visst, det hade Du allt tyckt varit mysigt att ligga inne i mammas och pappas sovrum och ha en snurrande mobil över sängen.... :) Du såg inte alls förtjust ut när jag förklarade att lillebror ska sova där!
Igår var jag på mammamiddag med Din föräldragrupp, väldigt trevligt. Pappa fick Dig i säng tidigt så han kunde mysa med Dina syskon. Du ska gå på dagiset Smultronet (passar bra för vår lilla SmultronAgnes) tillsammans med flera av de andra barnen. Väldigt roligt! 16 augusti blir det inskolning! Lite ångest är det allt för Din mamma. Ska Du gå på dagis...vår lilla tjej...suck....

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

GRATTIS sötnosen, nu är du storasyster!

Ge en stor puss åt lillebror från mig och krama din duktiga mamma och pappa också. Mamma kommer att vara lite trött nu en tid, men tillsammans med pappa kan du hjälpa henne - se till att hon vilar och ge henne mycket pussar och kramar, för av dem får hon styrka och orkar busa med dig igen :)



KRAMIS

Cia och Emma

2010-06-03 @ 19:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0