Örk för penicillin

Så här fin var Du en dag när Du gjorde konstverk i badkaret! Du fick sitta naken och kladda med en massa färger och göra fina mönster på papper. Jättekul! Däremot tyckte Du att pappa var lite jobbig som kladdade färg på Dig....hihi... Fast det var ju inte så farligt och allt gick ju bort i badet efteråt!
Fy vilka dagar och nätter vi har här hemma nu. Du mår verkligen inte bra och i natt hostade Du så att Du kräktes igen. Vi var nog uppe med Dig två timmar i natt och försökte få Dig att dricka lite men Du är så jäkla envis. Vill Du inte äta eller dricka så finns det inget sätt att locka i Dig. Nu ska Du käka penicillin i 10 dagar, tre gånger om dagen och för mig är det bara ångest. Vi har kämpat med penicillin tillräckligt den här våren...jag tror att Du har haft fyra öroninflammationer och nu var det då dags för halsfluss. Kåvepenin smakar skit och vi har provat flytande, granulat och nu tabletter. Först var det några tabletter som vi fick dela och det funkade inte för då smakade Du penicillinen. Sedan var pappa inne med Dig på barn och då fick Du en ny sorts tabletter som är mindre men Du ska i stället ta två stycken åt gången. Nu kämpar vi på varje måltid med att lura i Dig dem med lite fil eller liknande. Jag köpte chokladpudding till Dig för att jag tänkte att då slinker tabletterna ner lätt men Du ville inte ha chokladpudding! För mig är varje måltid en ångest och jag är så trött på att kämpa med penicillinen och jag är så trött på att Du har ont så en kväll bara bröt jag ihop och grät. Mina hormoner är väl inte riktigt i balans heller men jag känner mig värdelös när jag inte kan hjälpa Dig och jag känner mig maktlös när Du har ont och hostar så Du inte får luft och kräks. Jag skiter i det jäkla bröllopet idag (hur kan både SVT och TV4 sända HELA dagen?) och vill bara att Du ska bli frisk.
När Du är feberfri springer Du runt och sjunger Halleluja eftersom storasyster har övat på den här hemma. Jag undrar vad grannarna kommer tänka när de hör Dig sjunga Halleluja....haha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0