Mammas hjälpreda

Så här var Du för några dagar sedan men nu är det full rulle igen. Snorig och hostig men det har lugnat ner sig för övrigt. I natt sov Du hela natten och det var riktigt skönt. Du är fortfarande tjurig med maten och det är en kamp varje måltid. Du äter nästan ingenting och vi är verkligen inte vana vid det! Igår struntade Du i lunchen och rörde inte ens den, sedan sov Du middag och när Du vaknade så sa Du "burk". Fröken älskar burkmat och eftersom Du fortfarande inte är riktigt frisk så får Du som Du vill. Idag var det samma sak....Du struntade i lunchen och åt en burk vid tre-tiden i stället. Snart får vi dock ta tag i det....
Ikväll har Du lekt med Din docka i köket. Du är sååå söt oc sååå klok. Dockan fick sitta i lillebrors babysitter och sedan fick dockan ligga i lillebrors liggdel till vagnen. Du bäddar och fixar och när han låg nerbäddad så sa Du "schyyyyy" till oss och höll ett finger för munnen.
Du hjälper till och fixar här hemma och jag slutar inte förvånas över vilken koll Du har på allt! Vad jag än ber Dig om så fixar Du det... Du hämtar saker till lillebror och hjälper mig hela tiden, släcker lampor efter mig och packar upp alla matvarorna. Lillebror får många pussar av Dig och jag och pappa är så tacksamma och förvånade över att Du inte har reagerat negativt över hans ankomst. Du tycker det är helt ok att han ligger i mitt knä eller att jag inte kan hjälpa Dig bums när jag ammar honom. Helt otroligt!
Idag satt Du och kollade på Saltkråkan och då blev Stina ledsen (hon hade kallat Westerman för tjuv). Du tittade med Din fina stora ögon och sa bara "napp"....visst hade Stina behövt en napp när hon var ledsen :) Så logiskt...
Nu har Du förresten börjat säga "haaaaaj" till alla vi möter, på riktig skånska dessutom. Mammas tös....
Är Du inte lite för liten för att välja kläder själv? Idag hämtade Du kläder i Din byrå (rosa byxor och svart/rosa tröjklänning med Barbapappa på), ställde Dig utanför toan och skrek "baaajs". Dags att byta blöja och ta av pyjamasen med andra ord....

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Alltid lika go och söt, underbara lilla Agnes!!!



Puss på dig,

Cia

2010-06-21 @ 21:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0