Lilla sjukling

Så här pigg är Du verkligen inte idag....
I natt åkte pappa in med Dig till barnakuten. Du var hostig och vaknade vid ett med världens frossa. Du skakade så mamma blev helt rädd och jag kunde inte få Dig att sluta. Fast Du hade ingen feber och pappa la Dig i sängen mellan oss. När pappa ringde barnakuten försökte jag värma Dig och sjöng Trollmors vaggvisa. Lillebror sov som tur var. Jag frågade om jag skulle hämta dricka till Dig och då tittade Du med Dina fina ögon och sa "nej, mamma här" och klappade på kudde bredvid Dig. Jag trodde att Du hade krupp men det var det inte. Precis innan pappa skulle åka med Dig så kräkte Du ner hela pappa, Dig själv och våra sängar. Det var så hemskt att behöva ta av Dig alla kläderna när Du var så skakig. Sedan kräktes Du i bilen också. Väl på barnakuten så hade febern stigit till 40 grader och de tog sänkan på Dig men det var ingen fara. Du fick en piggelin och alvedon. Jag ägnade natten åt renbäddning och tvättning. Trött mamma idag.... Nu ligger Du här och sover i soffan lilla Skrutta. Äntligen blev det fint väder och då blev Du sjuk!!!

Kommentarer
Postat av: mormor Karin

Stackars lilla dig! Det gör ont i mig när jag hör din mamma berätta om hur sjuk du var i natt.Hoppas det går över så du kan va ute och gunga i det fina vädret för det vet jag att du gillar. Många pussar o kramar från mormor

2010-06-16 @ 18:17:56
Postat av: Cia med Emma från AFF

Gullegumman, så jobbigt det låter. Men du är alltid lika rar och go - du är så fin du sötnosen!

Hoppas ni alla får sova lugnt inatt och att du snart får vara ute och busa igen :)



KRAMIS

Cia

2010-06-16 @ 20:39:32
Postat av: Cia med Emma från AFF

Gullegumman, så jobbig natt du haft. MEN du är alltid lika rar och go ändå! Hoppas att ni alla får sova lugnt inatt och att du kan vara ute och busa imorgon igen :)



KRAMIS

Cia

2010-06-16 @ 20:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0