Halsfluss!

Stackars lilla Humpla. Idag har pappa varit på vårdcentralen med Dig och då visade det sig att Du har halsfluss. Tur att pappa tjatade till sig en tid där. Jag förstår inte varför de ska vara så svåra på vårdcentralen! Tro fasiken att Du inte vill äta något! Nu ska vi proppa i Dig en massa febernedsättande och försöka få i Dig något att äta. Vi måste ju gömma penicillinen i något....jag har redan ångest för att få i Dig penicillin....phu!
Idag är det två trötta föräldrar. Pappa har varit inne hos Dig en gång i timmen i natt och lille Emil har varit lite kinkig han också. Igår höll jag på att få ett utbrott när Du bara kinkade timme efter timme och ville ingenting. Jaaa, jag vet att det inte är logiskt och jag fick inget utbrott men jag har svårt för maktlösheten. Du är ju bara ledsen hela tiden och det skär i mig...och inte ska Du sova något! Till slut tog pappa ut Dig i vagnen och då somnade Du efter 5 minuters promenad. Din pappa är så bra! Pappa sa "tänk på att hon alltid är så himla glad annars" och han har ju så rätt.... Lilla hjärtat!

Kommentarer
Postat av: mormor Karin

Lilla goa Agnes! Säg till mamma o pappa att dom köper hem lite isglass så kanske det onda sätter sig lite så du kan äta lite annat också. Det är så tråkigt att du ska va sjuk nu när det är så varmt. Nu är ju öronen bra så varför ska du få halsfluss också.Vi får tänka att det kunde varit värre men det förstår ju inte du!!!!Puss på dig!

2010-06-17 @ 16:32:34
Postat av: Evalena

Stackars Agnes, strunta i maten de första dagarna och drick sådant som du tycker om, för jag vet att det gör jätteont i halsen när man har halsfluss, och gör som mormor säger ät mycket glass. Snart får det vara slut på alla tråkiga sjukdomar så du kan njuta av sommaren, kram på dig!!!!

2010-06-17 @ 17:14:02
Postat av: Cia med Emma från AFF

Sötnosen, så tråkigt att du är sjuk. Vila och drick mycket det är viktigast nu. Lite glass eller saft kan vara bra ;)

Förstår så väl att din mamma är både orolig och trött just nu..... ha tålamod med henne, ge henne en stor kram av mig och Emma!!!



KRAMIS

Cia

2010-06-18 @ 15:25:01
Postat av: Anonym

Sötagumma!

Jag som tänkt komma till dig i helgen och gunga och gå på upptäcktsfärd. Du som är så lik mig på så många sätt varför har du inte fått mina friskhetsgener? Säg till när du är frisk så att vi kan leka.



Kramisar Moppan

2010-06-18 @ 19:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0