Förkyld och feber

Det är jobbigt här hemma för tillfället. Du är jätteförkyld och har feber och jag har också varit sjuk några dagar. Idag var vi dock och storhandlade i Växjö. Pappa köpte en stor, blå elefant till Dig som Du har roligt med. Det är en elefant som Du sitter och hoppar runt på här hemma. Nya saker är alltid spännande. Dessutom dök pappas kompis David upp så då fick Du visa Ditt rum och ha någon som lyssnar på Dig. Jag var evigt tacksam över att David kom idag och inte ett dygn tidigare då här såg ut som om en tornado svept över huset. Pappa tog båda barnen och var ute och gick i över 2 timmar och jag storstädade hela ovanvåningen, slängde ut mattor, torkade golv och torkade bort Dina fingeravtryck från vissa fönster och speglar. Märkligt det där....när man har städat så känner man sig så himla nöjd. Oftast varar det inte så länge och visst är det så att oväntade besök alltid dyker upp dagen innan man har gjort en sådan städning och då står man där och undrar över vad de ska tro osv. Idag hände det dock...David kom på oväntat besök och vårt hem såg inte ut som ett katastrofläger. Visst rådde det lite katastrof när han kom med fullastad bil som skulle tömmas på alla matvaror, gnälliga hungriga barn, katt som ville ut och mat som skulle fixas väldigt snabbt...men trevligt var det!
Hos mormor och morfar har Du fått en väldigt rolig bondgård med en massa ljud. Den längtar Du nog efter...
I lördags hade vi mys i källaren. Du fick en liten skål med chips och lite saft till och sedan bäddade vi ner oss med täcke och kuddar i soffan i svala källaren. För första gången fick Du se Pippi på de sju haven och Du älskade det. Lite otäckt var det dock ibland. När Du skulle gå och hämta lite chips så hände något som var lite otäckt för Du vände snabbt och for upp i soffan bredvid mig :) Jag och pappa tittade på en annan film efteråt men det var så mycket blod och otäcka scener så jag konstaterade att Pippi faktiskt var bättre!
Oj, vad Du längtar efter att få baaaadaaa. Det har ju varit lite konstigt väder de senaste dagarna och nu har Du ju blivit sjuk. Pappa är så duktig på att sysselsätta Dig här inne. Ni mååååååla...

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Lilla skrutta!

Du har varit sjuk mer under din korta livstid än jag som har levt i en hel evighet! Livet är uppenbarligen inte rättvist men jag är glad att det oftast bara är förkylningar och inget otäckare. Du kanske skulle försöka att bada lite mindre? - Är jag inte klok? Jo, som en bok. Men jag vet hur badgalna ungar är så....



Pussisar Moppan

2010-07-20 @ 11:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0