Vart tog helgen vägen?

Vad fort det gick....helgen! I lördags åkte vi först ner till farmor och farfar och hälsade på. Där fick Du äta en hel del mat och busa av Dig lite innan det bar av till kusinerna i Diö.
Du vill en hel del men det är inte alltid lätt att förstå vad Du menar. Ska bli skönt när Ditt tal utvecklas.
Lyssna på mig lillkusin....Titta vad bra kompisar vi är....Jag ska lära Dig allt bus när Du blir större...
Ta fotot nu då!
Så mysigt med en lillkusin, Jonathan! Du var så fin och försiktig och försökte klappa honom lika försiktigt som Du klappar Tarzan. Stackars Jonathan såg mest rädd ut och undrade nog varför ingen plockade bort Dig (pappa säger dock att det var blixten som skrämde Jonathan). Det känns som att Du är väl förberedd för att bli storasyster :) Hos kusinerna blev Du busjagad av farmor. Det var kul tills Du kände Dig inträngd eller något för helt plötsligt "skällde" Du på farmor (ingen förstod Dina ord men det var väldigt tydligt att Du försökte säga ifrån och det var väldigt gulligt). Faster är favoriten eftersom hon busar ju så kul med Dig. Desto högre och vildare desto roligare är det. Den sista timmen gick Du runt med Din snuse och napp och var väldigt trött. Du sov hela vägen hem och sedan fick Du en flaska välling och sov hela natten. Lite jobbigt är det dock med Dina tidiga morgnar. Eftersom jag går upp kl 05.20 på vardagarna så har Du kommit in i den rytmen och Du har inte vett nog att förstå att det är helg!!! Phu.....
Idag gick vi till affären och Du traskade på en bra stund där ute. När vi kom hem blev det grötdags och Du åt så fint med Dina skedar. Av någon anledning hade Du två skedar och när Du råkade lyfta upp bägge skedarna samtidigt i samma hand skrattade Du till, HAHAAAA, vilket fick både mig och pappa att skratta. En liten tjej med humor....och humör förresten. Jäklar vad Du testar Din mamma för tillfället. När Du åt gröt började Du även blåsa på skeden.....pappa gör ju så när gröten är varm. Jag fick titta bort som jag skrattade....Du är ju för söt vår lilla kloka roliga tjej. Ikväll blev det ett kvällsbad och sedan fick Du springa runt naken. Du sprang cirka 3 meter....till mattan och ställde Dig och kissade. Som den ordningssamma tjej Du är så hämtade Du en diskhandduk och torkade på mattan. Det är omöjligt att inte älska Dig!

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Dendär sista meningen håller jag helt med om ;)



Kramelikram av

Cia

2010-01-18 @ 20:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0