Vad gör ni egentligen?

Vad gör Du och pappa egentligen? Jag frågar pappa hur er dag har varit och får svaret "bra"... Har ni varit ute? Nej, men vi har dansat. Jag har sett Din pappa dansa hjärtat och jag skulle verkligen vilja vara en liten fluga här hemma om dagarna... Ni har nog väldigt roligt och pappa verkar inte helt slutkörd.
Du måste ju kolla i Din spegel så att mössan sitter rätt....suck...fast nu nöjer Du Dig med mössa även utomhus.
Humöret växlar snabbt här hemma men Du är fortfarande lättdistraherad. Du tyckte nog inte det var så kul när mamma plockade fram kameran mitt i en av Dina gråtattacker... För tillfället är det mycket "NAAAJ!!!" från Din sida och Du rusar iväg och skriker "NAJ" när Du ska sova fast när Du väl ligger i sängen så tar det två minuter max. Ber vi Dig att städa är det oftast "NAJ". Klä på ytterkläder är "NAJ". Blir Du riktigt upprörd så svänger Du med armarna samtidigt som Du skriker och tårarna sprutar....det är mycket drama här hemma. Fast å andra sidan...det är ju inte alltid så lätt att göra sig förstådd. Du förstår ju allt vi säger men vi förstår inte alltid Dig.
Igår när jag kom hem så var Du helt underbart gosig. Vi hade mysstund på köksgolvet och en halvtimme med en gosig Agnes kan rädda även dåliga dagar. Vi busade och Du visade att Du kunde dansa på tå och skrattade högt. Vilken härlig ålder det är...inte min utan Din alltså.... :)


I morse åt vi havrekuddar och tittade på I drömmarnas trädgård. Din favorit är MackaPacka och Du härmar hennes dans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0