Långhelg...

Du och Tarzan leker ibland i tunneln....väldigt kul att se. Tarzan springer in från ena hållet och Du håller vakt från andra..
Jag var ledig från jobbet i fredags så vi har haft en riktig långhelg tillsammans. Väldigt mysigt! Igår hade vi familjemys (fast Du sov så klart) och tittade på film och käkade semlor och popcorn. Märklig kombination :) I vanlig ordning så somnade vi vid tio-tiden och i ovanlig ordning så väcktes vi av telefonen strax efter elva! Tur att det bara var jag och pappa som vaknade och inte Du och storasyster....märkligt ibland!
I fredags var jag och pappa på ultraljud och fick se att allt var bra med bäbisen i magen... Barnmorskan hade lite problem med att se bäbisen p g a mitt magfett (tack för den liksom :) ) och sedan låg tydligen moderkakan i framvägg även den här gången. Hon trodde dock att hon såg en snopp så i juni kommer det nog en lillebror. Jag ville ju få användning för alla Dina fina klänningar igen men är överlycklig över att allt var bra med "Thor" så nu ska jag bara njuta av graviditeten. Du och storasyster var hos faster och allt hade gått jättebra.
I morse hade Du och storasyster världens skrattanfall här hemma och det värmer i hjärtat när man ser hur kul ni har. Häromdagen lekte även storebror med Dig på rummet. Ni är så fina alla barn! Du var mindre rolig igår....Du skrek hela vägen hem från Växjö och allt var jobbigt....efter en tallrik gröt här hemma så var Du på topp igen.
Idag ska vi nog gå till pulkabacken och då blir det åka av. Det ska bli kul att se om Du tycker det är roligt eftersom Du tycker pulkan är lite otäck efter pappas framfart med Dig ute på gatan. I morgon blir det dags för mamma att åka till jobbet igen och Du får bli ompysslad av pappa och syskonen hela dagen.
En dag satt Du och jag i TV-rummet och filosoferade. Av någon anledning så började jag prata om tomten (som kom in via altandörren på julafton) och Din blick säger det mesta.... "Bara han inte kommer igen...bara han inte kommer igen..." Det blir nog ingen tomte på några år!

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Grattis till lillebror, så mysigt :)

Han kan väl få låna storasysters klänning någon gång... hihi.



Hälsningar från ett kallt och snöigt Finland,

Cia och Emma

2010-01-12 @ 08:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0