Det går för fort...

Helgerna bara rusar iväg och jag vill ju ha en massa tid med Dig och pappa! Igår var vi i Växjö, vi och alla andra miljoner människor. Vi började med att åka till Max och käka hamburgare. Du börjar ju bli världsvan nu vad gäller pommes och dippa och pappa försökte till och med lära Dig att det INTE är okej att dubbeldippa :) När Du käkat Din hamburgare och pommes och druckit med sugrör så försökte Du sno andra barns ballonger. Det gäller att vara med på Dina turer...
Det funkar även att dippa havrekuddar i filmjölk....
För tillfället är Du tokig i flingor och jag har kommit på Dig rotandes i skafferiet och med handen i flingkartongen. Det funkar med både havrekuddar och cornflakes tydligen. Jag fasar redan för den dagen Du lär Dig öppna kylskåpet....phu.... Du är ju tokig i grönsaker, frukt och KÖTT.
Tur att Du är så söt....det räcker med en liten blick på Dig så orkar jag oftast med Ditt hiskeliga humör. Du är för tillfället väldigt dramatisk i Dina utspel och svänger med armarna, stampar med fötterna, skriker, kastar Dig på golvet och tvingar fram någon tår då och då när vi inte gör som Du vill eller när vi inte förstår. Igår kämpade vi i 20 minuter för att Du skulle lära Dig säga tack men till slut kom det. Jag är dock väldigt tveksam till att vi kommer få höra det fler gånger....
Igår morse hade Du show för oss. Du snurrade och snurrade så Du blev helt yr och det var väldigt viktigt att vi klappade händerna hela tiden. Slutade vi klappa så slutade Du snurra för att visa oss att vi skulle klappa händerna! Inget klappande-ingen show. Jag tror fanimej att Du är mer envis än Din mamma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0