Snö och penicillin

Och så var helgen snart över....suck...vad fort det går! Nu när jag jobbar så vill jag ju vara med härliga Dig varje sekund som Du är vaken, nästan... Alla kloka brukar ju säga att "varje ålder har sin charm" och jag tänkte senast i morse att nu, nu är Du som härligast, fast så har jag ju tänkt sedan Du kom. När Du var pytteliten så var det så underbart för att Du var en liten bäbis och jag kunde inte titta mig mätt på Dig. Sedan kom Ditt leende och då var det underbart och så har det fortsatt. Känns helt märkligt att vi ska få ett barn till och att jag ska älska det lika mycket. Hur är det möjligt liksom? Fast det är det och det känns stort.
Igår var vi ute i snön och härjade. Det är mycket snö här nu! Pappa skottade bort all snön från garaget (som inte är ett garage). Du vandrade runt lite och för tillfället är det väldigt viktigt att hålla mamma i handen hela tiden.
Pulka är lite tråkigt men snowracer funkar bra. Jag tror att Du känner Dig lite "stor" när Du sitter på den...
Nu kommer det nya ord nästan varje dag. Det är inte alltid jag förstår men enligt pappa så betyder vissa ord banan, apelsin och ekorre. Gurka och boll går att urskilja väldigt tydligt... Du har blivit duktig på att "fräsa" sedan Du blev förkyld även om Du inte gillar det. Det är så härligt att bara sitta och studera Dig och se hur Du funderar ut egna lekar. Du är väldigt duktig på att sysselsätta Dig själv om dagarna. Fast det är kul att dansa och snurra med mamma :) Igår byggde Du ett torn med åtta klossar, nytt rekord! Nu börjar Du säga namnen på figurerna i "I drömmarnas trädgård". Vi tittar på det V A R J E kväll...phu...
Penicillin är äckligt men Du försöker trots det varje dag. Underbara unge!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Riktiga tjejer kör snowracer! Jag gillar oxå dem bäst. Det går fortare och man kan köra på precis den man vill, eller inte!



Moppan

2010-02-07 @ 17:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0