Sitt fint och titta in i kameran....

Jag ska läsa boken nu mamma (den hon fick av Moppan...alla böckerna gick hem!).
Sätt Dig nu upp ordentligt så jag kan ta ett foto!!! Jag har inte tid med det här, Agnes. Det blir inget dagis om Du inte sätter Dig ordentligt!!!
Så ja!!! Och så tittar Du bara in i kameran så mamma kan ta ett foto och sen får Du åka vagnen till dagis!
Så fin tjej...... Tålamod!!!
Dagis går bra! Du är ju världens gulligaste när vi ska gå hem. Barnen och Din fröken står i fönstret och vinkar och då vinkar Du tillbaka. En dag sa jag "vinka nu till Dina kompisar" och Du vinkade. Dagen efter så vände Du dig om mot fönstret, vinkade, var jätteglad och sa "hejdå kompisar". Jag var så stolt och insåg att min tjej börjar bli stor...lilla dagisAgnes! Du har haft några oroliga nätter och det händer ju mycket i Ditt liv nu men i natt sov Du hyfsat. Jag blir ju så himla arg när jag är trött....och får väldigt dåligt samvete sen!
En dag satt Du bredvid mig och kollade på datorn. Där var någon reklam för bantningspiller och två bilder. En bild på en tjock slapp mage (före) och en bild på en smal vältränad mage (efter). Du pekade på den förstnämnda och sa "mammas mage"...haahaaahhaaa...tur att jag kan skratta åt det. Fast idag har jag gått och dragit vagnen i sammanlagt 2,5 h...

Kommentarer
Postat av: Faster ulrika

Mamma måste själv ha tålamod... Om några år poserar du som värsta fotomodellen! Tänk bara när mammma och pappa ska försöka få med alla sina barn på samma bild! Du kan hälsa dem att jag skulle vilja ha ett sådant foto!



Kramisar och pussisar från Moppan

2010-08-27 @ 18:25:06
Postat av: Cia med Emma från AFF

Detdär med slappismagen..... :) Säg åt mamma att ha tålamod med det..... Den blir nog fin igen! Efter mina två pojkar var allt lite slappt här och jag fick många "fina" kommentarer av min mans son, som då var 6år. Ack vad jag led :)) Nu är jag stolt över min kropp - även om den är långt ifrån perfekt. Jag har tre underbara barn och det syns, men vad gör det!



OCH jag kan tänka mig hur stolt din mamma är över dig och Emil - underbara sötnosar!



KRAAAAAAAAAAAAM

Cia

2010-08-29 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0