På era platser, färdiga, gå!!!

Du älskar att leka 5 meters löpare. Vi ska säga på era platser, färdiga, GÅ!!! och sedan springer Du i ca 5 meter innan Du går ner i startposition igen. Ett bra sätt att få Dig att gå hem från dagis en bit och samtidigt ge Dig en möjlighet att bli av med allt spring i benen. Sedan är Du även väldigt duktig på att hjälpa mig med vagnen. Syskonvagnen är ju bra för vi kan köra vagnen båda två eftersom den är så bred.
Ibland blir det lite paus på asfalten dock...
Fast mamma, säger Du och pekar på stenen. Ja, den sitter fast.
Du har sovit nästan hela natten. Jag vara bara inne en gång hos Dig. Du drömmer nog för Du ropar på mig men när jag kommer in på Ditt rum så är Du knappt vaken. Förkyld och hostig är Du! Igår hade vi fredagsmys. Du och syskonen drack cocacola. Du fick smaka lite och som det påverkade Dig! En halvtimme senare hade vi en liten tjej här som sprang hysteriskt fram och tillbaka, hoppade och sjöng/skrek. Jag trodde aldrig att vi skulle få Dig i säng men det gick bra ändå till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0