Ledsen

Idag var det dags för inskolning igen på dagis. Du blev jätteledsen när jag gick. Fasiken vad jobbigt det var. Jag gick runt med Emil  i drygt en timme innan jag gick tillbaka och då satt Du själv och pysslade. Du hade varit ledsen i 20 minuter efter det att jag hade gått så de hade gett Dig napp och snuse. Stackars liten. Sedan var Du som ett plåster på mig och släppte mig inte ut sikte. Ska det verkligen vara så här? Jag som aldrig har gått på dagis tycker det är jobbigt för jag har ingen aning om hur det är. Alla säger att dagis är så himla bra och barnen utvecklas men de sitter ju bara där och leker för sig själva ändå!
Du och Emil är i alla fall bästa kompisarna och ni är så fina tillsammans. En kväll tyckte pappa att Du kunde ligga och mysa i Emils säng och det tyckte Du var jättemysigt. Ibland när jag ska springa ut och lägga/hämta något i vagnen så ber jag Dig passa Emil och det tycker Du är stort. Idag när jag kom in efter 1 minut så hade Du lagt Dig bredvid honom på golvet och studerade honom på 1 cm avstånd med Dina stora blåa ögon.
Du gillar att åka vagn. Idag har det blivit mycket vagnåkande. Först åkte Du ner till affären och då ville Du att vi skulle handla "induor (vindruvor)". Ett nytt tillskott till Ditt ordförråd är snickarbon och dumma mamma som jag fick höra för första gången (men inte sista med all säkerhet) igår när vi hade kalas för storasyster. Du säger Emmmil förgömmade unge snickabo och sedan har Du nu även lärt Dig att när mamma är arg säger hon "Agnes, förgrymmade unge, gå in på rummet med Dig".
En mindre rolig incident utspelade sig idag när vi gick in på ett annat dagis (de slås ihop på eftermiddagen). Där satt några barn och lekte med lera och det är Du ju van vid här hemma så då slog Du Dig ner och började jobba med leran. Du gjorde en lång grej och ropade alltför högt och alltför tydligt "KOLLA MAMMA, BAJSKORV". Fröknarna tittade och jag tittade bort vilket gjorde att Du var tvungen att upprepa det FLERA gånger.... Våra lekar med lera här hemma var kanske inte så bra...

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Mamma ska vara glad att du inte ropade:

- Titta mamma! SNOPP!



Pussisar Moppan

2010-08-24 @ 14:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0