Efter solsken kommer regn....eller tvärtom...?

Efter Skåneresan har det mest varit regnväder. Det är lite tråkigare för Dig men Du och pappa har varit ute i ösregn, vi har varit på lekplatsen, vi har varit och lekt på lekplatsen där Du har Ditt dagis, Du och pappa har varit i skogen och käkat blåbär så lite ute är Du trots allt...
Det är mycket prat om dagis nu och vi förklarar att Du ska börja där, att där kommer vara en massa barn, Du kommer ha en fröken och mamma kommer åka hem men kommer tillbaka sen. Hur ska JAG fixa det här? Min stora lilla tjej ska vara borta från mig flera timmar.....det kommer gå bra, det kommer gå bra..
Regniga sitter vi inne och leker med play-do leran som jag har gjort. Jag och pappa tycker nog det är minst lika roligt som Du. Annars blir det läsa böcker, titta på film, sjunga, dansa och rita. Du sysselsätter Dig själv rätt bra med klossar, lego, dockor och sen är Du ju även en perfekt liten hjälpreda här hemma. Fast för tillfället är det mycket "naaaaaj". Det är ett av få ord som Du säger på ren skånska. Lite skånska ska jag nog kunna lära Dig allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0