Bär och sandlåda

Du är den enda i familjen som gillar röda vinbär.
Äta, äta, äta...
Sedan hjälpte Du även pappa med att få ihop sandlådan (gamla bilder).
Men det viktigaste är bären...de små röda vinbären...
Sandlådan var en bra investering. Du älskar att sitta där och gräva och bygga. Du blir så härligt sandig sen....
Du har fått ännu ett favorituttryck "tååålamod". Pappa brukar säga "vänta, man får ha tålomod" när Du sitter och skriker KOOOORV vid matbordet. Du hade sagt tålamod på dagis och de hade skrattat lite åt det. Det är ju ingen ord små barn brukar använda... Du är helt underbar och nu sitter Du gärna nära på kvällarna i soffan och håller om oss och myser. I morse vaknade Du innan kl 06 och kallade på pappa. Du är nog rädd för att missa honom på morgonen. När han kom in ville Du att han skulle hämta lillebror och lägga i Din säng (vi har gjort så några gånger) men han sov ju. Om vi busar i sängen och jag råkar blunda 10 sekunder så skakar Du mig och säger "vakna" "upp och hoppa". Igår hjälpte Du mig först att bada lillebror och sedan fick Du bada. Som Du härjade och skrek "kolla pappa" när Du hällde hinkar med vatten över ansiktet. Du riktigt glädjetjöt och var så glad så Du visste inte riktigt hur Du skulle göra. Både mamma och pappa var hemma och var glada (d v s utvilade). Glada föräldrar=glada barn. Skulle man inte vara glad en morgon så tar det inte många sekunder förrän man blir det efter att se Dig springa rundor, full av glädje och energi. Helt underbart och jag njuter varje sekund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0