Mammas fishumor

Kul att äta mammas scones själv.De smulade dock så det krävdes koncentration.

Du upphör aldrig att förvåna. För någon dag sedan satt jag och gav Dig gröt. Jag råkade släppa mig lite vid matbordet (det var bara Du, jag och Tarzan hemma) och för att skoja till det lite sa jag "Nämen, vad sa mammas gump?". Du svarade omedelbart med ett "prrrr" och spottade ut all gröt över hela mig.... Så nu vet Du det.... Jättekul att fråga Dig vad mammas gump säger för Du har verkligen svaret :)


I förrgår var mormor och morfar här. Innan det var dags för Din nattsömn satt Du och mormor och kollade på Teletubbies. Du älskar introt men resten klarar Du Dig utan. Thomaståget och Baby Einstein är också helt ok....och den röda pricken på TV:n som inleder TV4:s nyheter......



Igår skulle jag packa ihop gåstolen som Du fått låna av JJenny eftersom Du är för stor för den nu och aldrig använder den längre. Vilken separationsångest Du måste ha fått för helt plötsligt var gåstolen roligaste saken i hela huset och Du tryckte ner Dig i den hoptryckta stolen....


Idag har vi varit och träffat en massa andra barn. Din favorit är rutchkanan. Det funkar bra med de andra barnen fast jag tror inte att Du har så stor glädje av dem än så länge. Det är nog mer Din mamma som uppskattar att träffa andra mammor ibland. Nästa fredag ska vi på ettårskalas! Jag insåg idag att jag måste börja öva mig på att välja mina ord. Det flyger ut en hel del fula ord ibland och än så länge snappar Du inte upp dem men det är lika bra att försöka skärpa till sig nu! Mamma glömmer ibland att det finns större barn i närheten.....



Jag funderade mycket när jag var gravid över hur allt skulle kännas och hur det skulle bli. Det var så mycket som jag var orolig för och hur allt skulle lösa sig. Alla pratade om den jobbiga småbarnstiden men att det självklart ändå var värt det eftersom kärleken till ens barn är obeskrivbar. Vi hade ingen jobbig småbarnstid med Dig. Du har varit väldigt, väldigt enkel och det handlar kanske lite om hur man väljer att se på saker och ting. Vi kunde valt att fokusera på att Du var illpigg och vaknade kl 05 varje morgon i ca ett halvår men i stället så anpassade vi oss (efter många olika försök att få Dig att sova längre...) och somnade innan kl 22 varje kväll, även helgerna!, och orkade med att stråla i kapp med Dig kl 05 varje morgon (inte pappa kanske....han är sååå morgontrött...). Vi har valt att vara tråkiga och inte vara iväg på så mycket eftersom vi visste att Du garanterat skulle vakna 05 morgonen efter. Jag har varit trött och pappa har varit trött men inte i närheten av vad jag förväntade mig. Jag trodde att jag skulle sitta upp och somna så fort jag fick en chans men jag somnar inte ens om jag bäddar ner mig på eftermiddagen. Kärleken till Dig min lilla Humpla är obeskrivbar och ibland måste jag bara lyfta upp Dig och krama Dig, pussa Dig i Din gosiga nacke eller smeka Dig över Ditt flygiga hår för att jag kan inte låta bli helt enkelt. Du är helt underbar och varje dag med Dig är en gåva!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0