Grå tråkig lördag med snorig Agnes


I morse vaknade jag av att Du nös tre gånger i rad. Då var klockan halv sex! Du satt och pysslade i sängen ett bra tag så klockan sex gick jag in och hämtade Dig. Nu är det så mörkt på morgonen så även om jag drar bort lakanet från fönstret (jepp, Du har inga persienner än så det hänger ett lakan för Ditt fönster på natten) så kommer det inte in något ljus. Det är så hemskt när jag tänder lampan i fönstret och Du blinkar förskräckt mot ljuset och gnider Dina små ögon....hemska ljus innan ögonen vänjer sig!


Idag ska pappa fixa fönsterna så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Det är så himla tråkigt väder så promenad är uteslutet, städningen är uteslutet eftersom pappa ska fixa fönsterna, utrensning i köket känner jag verkligen inte för, tvättmaskinen är igång för fullt, stan blir det inte eftersom mamma nu får pengar från FK igen vilket inte tillåter några utsvävningar....tråkig, tråkig lördag. Det får bli Du som förgyller den här dagen men med tanke på Din förkylning så är ett strålande humör inget att räkna med.... Dessutom är mamma lite sur för att hennes barndomskompis bor i London med sin man och son, Liam som är ganska exakt ett år äldre än Dig. Vilket ofog att bo där! Mamma vill ju träffa henne och Liam och att Du och Liam ska växa upp tillsammans som mamma och hon gjorde! Bajs rent ut sagt...


Du är i alla fall världens sötaste i Din nya mössa....fast inte gillar Du att ha den på Dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0