Första steget!



Idag hände det....Du tog första steget. Helt plötsligt reste Du Dig upp och stod och balanserade en stund, sedan såg det ut som om Du bestämde Dig och så tog Du ett steg fram bara...precis som om det var enklaste saken i världen. Sedan trillade Du och reste Dig upp och tog ett steg till....mamma blev så stolt och förtvivlad över att Du är sååå stor. Hur kunde det gå så här fort?


Idag har vi varit i Växjö och gått på stan. Det blev två nya mössor och två nya pyjamasar....till Dig alltså. Sedan handlade jag lite leksaker till en viss liten Agnes som snart fyller ett år! Nu har Du en massa roliga saker här hemma och Du härjar runt för fullt i alla rum.


Att pussas är mysigt. Du är för go' helt enkelt och både kramas och pussas rejält numera. Det är väldigt mysigt att pussa pandan som Du fick av morbror Danne i julklapp! Den har så bra pussmun liksom....

Idag åt vi Tikka Misala, ris och grönsaker till lunch...jag och pappa alltså. Jag tänkte att Du oxå skulle äta det men det var nog för starkt eftersom Du spottade ut det hela tiden. Pappa och jag tog bort Din arm hela tiden eftersom Du envisades med att stoppa in handen i munnen. Tillslut såg Du att vi tittade argt på Dig och då började läppen darra och jag såg hur Du kämpade med tårarna. Det såg så hemskt ut och jag började nästan gråta själv....lilla Du ville ju inte ha starka maten och så sitter mamma och pappa och tittar surt på Dig när Du plockar ut starka maten ur munnen..... Skar i mammas hjärta.....

I morgon kommer farmor och farfar hit! Farfar ska hjälpa pappa med fönsterna.


Kommentarer
Postat av: tant pia

2 år? - oj då.

2009-09-12 @ 20:22:08
Postat av: Cia med Emma från AFF

Grattis gumman, så duktig du är. Ditt första steg! Kan tänka mig att mamma är liiite stolt ;)



Snart är det full fart därborta och mamma hinner inget annat än att springa efter dig, för när du väl börjat ta dina första vingliga steg, så stoppar dig inget! :)



Emma hälsar att det är superkul att gå och att klättra överallt. Här hinner mamma verkligen inget annat än att försöka hinna med i svängarna!



KRAMIS!

2009-09-13 @ 08:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0