Första 1-års kalaset!


Idag var det 1-års kalas hos Ebba. Vi var nog 10 barn om jag inte räknat helt fel. Det var väldigt trevligt och Du åt en hel del fruktsallad.... Hos Ebba fanns en massa, massa roliga leksaker (tyckte mamma) men Du valde och fokusera på ballongerna och bollarna. Lilla söta Agnes, vi har en massa bollar hemma (ballongerna har mamma plockat undan dock). Till slut fick Du även smak på en lång tunnel. Du är lite försiktig i början men sedan såg Du hur Ebba bara svischade igenom och då vågade Du också. Det är så kul att se alla er barn och hur ni studerar varandra. Mamma måste börja gå på fler träffar på Regnbågen (även om de är kyrkliga...). På tal om kyrkliga så tycker jag det är lite kul att bonusdottern häromdagen berättade att hon inte ville sjunga i kören mer eftersom det bara var en massa sång om Jesus....hon är ju bara för härlig!
Ebba både promenerar och springer och Du tittar nyfiket på... Vi är inte riktigt där än!

Du och Alice var inte riktigt överens om vems ballong det var....hihi...

Innan kalaset var Du på BVC för mätning/vägning. Du har en vecka kvar tills Du blir 11 månader och uppmätte imponerande 79 cm och vägde drygt 11,2 kg. Ganska imponerande faktiskt. Mammas mat är mmmmm (all mat är mmmmm).

I kväll blev Du på ett helt hemskt humör och visade Din nya arga/ledsna sida. De sista skedarna på gröten spottades ut, vattenflaskan slängdes iväg och tårarna sprutade. Det blev ju inte bättre när jag blev arg och gick därifrån. Du kröp snabbt efter mig och när Du satte Dig på knä framför mig och sträckte upp händerna och grät "mamma" så insåg jag att jag inte har en chans att motstå Dig....Du är ju så fin.

Kommentarer
Postat av: hanna och Ebba

Tack för senast, vist var det roligt Agnes. Det var superkul att ni kom på mitt kalas!!kram Ebba

2009-09-27 @ 19:31:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0