En låååång dag!


Vilken dag vi hade igår, Du och jag. Du var på ett uruselt humör och var ledsen eller arg från morgon till kväll. Inget var kul och Du kunde sitta på golvet och bli jätteledsen helt plötsligt. Jag trodde att det var tand nr 4 som var på gång men i morse fick jag förklaringen. Du har blivit förkyld!


Jo förresten, en sak funkade igår. Bad i poolen. Medan Du sov skrubbade jag poolen och bar ut en massa hinkar med varmt vatten. När Du vaknade satt vi först på gräsmattan och fikade lite innan det blev dags för poolen. Du älskar det och blir helt galen. Helt orädd och kastar Dig fram och tillbaka, lägger Dig på mage och dricker lite vatten, reser Dig upp och skrattar högt när Du trillar. Allt var jättebra tills Du BAJSADE i poolen....örk....innan jag hann reagera var där bajs i hela poolen. Det var bara att lyfta ur Dig och bära in Dig i badkaret. Avspolningen i badkaret och sedan fick Du bada i badkaret med lite skum i stället. Badkaret funkar oxå men det är inte lika kul nu när mamma har köpt en halkmatta och lagt i badkaret för då kan man inte kana lika fort i badkaret...fast mamma tycker det känns skönt att Du står stabilt när Du står och balanserar i badkaret! Efter en 10 minuters badande så reser Du Dig upp och kissar i badvattnet! Det var bara att spola av Dig och hela badkaret och sedan brottas med en tjurig Agnes resten av dagen. När pappa kom hem och skulle nattfixa Dig så kissade Du ner hela skötbordet... Det var en så'n dag.....


I morse gick pappa ner i källaren för att dammsuga (kl 06.30 i morse!). Då stod Du och tittade ner och sa "pappa, pappa"....gissa om pappa var mallig. Fast Du säger mamma oxå....i smyg....när bara jag hör det. Igår när Du stod och var ledsen i sängen så sa Du "maaaammmma" och då var jag ju bara tvungen att rusa in.




I helgen ska alla fönster bytas i huset. Du och jag och Tarzan flyr till Skåne så kan de ha öppet och banka hur mycket som helst. Så nu är det stortvättning på gång här av filtar, handdukar och alla sängkläder....sedan ska jag pyssla om Dig. Hemmet är äntligen hyfsat barnsäkrat nu. I helgen hade jag en stor rensning i badrummet och flyttade runt alla grejor för att få undan allt farligt. Så nu står alla rengöringsmedel högst upp så jag når knappt upp där själv. I måndags blev det kökets tur. Lådorna klarar Du inte av än så länge eftersom de är så tunga men alla köksluckorna är väldigt intressanta. Skafferiet blev städat och alla diskmedel mm hamnade högst upp där oxå. Jäkligt opraktiskt men nödvändigt eftersom det inte gick att sätta en dörrspärr på vaskskåpet. Du hjälpte till oerhört mycket. Du började med att välta ut Tarzans vattenskål så vi hade vatten att plaska i, sedan flyttade Du runt allt. Jag la all pasta i en plastback som vi ska ha i skafferiet (ordning och reda) och Du drog ut all pasta på golvet. När jag sa till Dig att Du skulle städa efter Dig så la Du pastan i Din leksaksback...gullunge....så duktig och ändå blir det så fel ibland :)


Kommentarer
Postat av: pappa

oj vad ni är fina mina humplor!

2009-09-02 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0