Vatten, vatten, vatten...


Det är något med Dig och vatten alltså. Du är tokig i vatten. På sommaren kastar Du Dig hejvilt i bassängen och nu kastar Du Dig hejvilt i badkaret. När Du inte befinner Dig i vatten så dricker Du vatten....massor....och om Du inte dricker vatten så sitter Du med vattenflaskan och häller vatten på golvet, i skorna, på Dig själv, bordet mm. Lycka är när Du befinner Dig i badkaret och både kan bada OCH dricka badvattnet. En kväll gjorde jag en jättesmart grej (tyckte jag själv) och tog en plastmugg och fyllde med kallt vatten. Du håller på och ska lära Dig att dricka vatten ur vanlig mugg nu. Du fick plastmuggen med kallt vatten när Du satt i badkaret och började dricka tills det blev för mycket och då rann det kallt vatten på hela magen och Du blev helt förstenad och jag såg riktigt "iiiiiihhhhh" vad kallt det där var. Jag gjorde inte det fler gånger. Då tyckte Du nog att Din mamma var så här....
Fast egentligen har jag frågat Dig var näsan är och tja, ibland blir det lite knas....men söt är Du!

I söndags var vi hos lillkusinen Jonathan. Åh, vad han är söt...vilket barn...glad och nöjd sitter han där och bara tittar med sina fina ögon. Du tyckte han var sådär intressant faktiskt och var mer intresserad av babysitterna som han satt i. Du blev lite närgången och klippte till honom en gång trots att vi försökte med "klappa fint...klappa som Du klappar Tarzan". Den här gången så brydde Du Dig inte när jag och pappa höll Jonathan i alla fall. Du hade fullt upp med att kolla på storasyster och Kevin när de spelade TV-spel. Stora barn är kul, tycker Du! Sedan åkte vi till IKEA och där fick Du härja runt en stund innan hemfärden. Du sov hela vägen hem. En mysig dag!

Prickig tjej i kläder från tant Eva-Lena. Jag surnade till lite när en tant frågade om Du var en tjej eller kille när vi var på IKEA. En prickig tunika och prickiga tights till....måste det vara en kille bara för att det är blått? Tjej, fräste jag...Agnes heter hon...sedan log jag och skämdes för att jag fräst lite...

Flytta Dig mamma...jag ser ju inte datorn. För tillfället är Babblarna himla kul och vi brukar ta en sväng in på deras hemsida och lyssna på sången. Fast inget slår Teletubbies....och TV4 nyheterna...eller rättare sagt den röda pricken innan nyheterna.



Idag har vi haft en mysdag och snart kommer storasyster hem med en kompis så då blir Du överlycklig. Stora tjejerna brukar ha lite tid över för bus med Dig ju.

Snart ska Din mamma börja bli stressad inför Din ett-års dag. 17 vuxna och 7 barn blir vi nog om jag räknat rätt... Kul med kalas!!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du är värdens bästa lilla syster i hela världen och hoppas att du får leva väldigt länge jag älskar dig

=)



Kram/Natta

2009-11-11 @ 15:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0