Vår lilla tjuriga tjej

Ett bad gör Dig alltid glad!

Igår var Du....mindre glad från lunch ungefär. Det blev ingen eftermiddagssömn och sedan var det kinkigt hela dagen. Du är väldigt dramatisk och minsta lilla motgång får Dig att protestera högljutt så att jag absolut inte missar att något har gått snett. Igår såg jag Dig bli irriterad på en av Dina bilar och Du började med att kasta iväg den och sedan fortsatte Du med att sparka på den....en så'n dag.


Gårdagen började med träff på Stor och Liten. Du börjar bli lite aggressiv och putta/klappa hårt på de andra barnen när de kommer för nära! Åka rutchkana är väldigt kul men Du förstår inte att Du måste gå runt och klättra upp utan envisas med att försöka gå upp för rutchkanan....det blir ju en del fall...

Sedan körde vi till den här roliga affären i Ingelstad och jag handlade jättefina kläder till Dig...storlek 86! Det är Din nästa storlek...helt sjukt. Igår stod jag och tittade på storlek 62 i affären och försökte se Dig som så liten men det känns helt overkligt. Stora underbara Du...


Hela eftermiddagen var som sagt  gnällig tills storasyster kom hem med två kompisar och Du fick en massa uppmärksamhet. Oj, vad lilla fröken kan smila upp sig då! Det kändes även stort för Dig att sitta och fika med tjejerna och Du kastade iväg vattenflaskan lite när Du fick för lite uppmärksamhet... Sedan tyckte Du det blev väldigt jobbigt när de ville vara själv på rummet och Du stod utanför och bankade och storgrät. Efter en massa lockande fick jag till slut bort Dig från dörren och lyckades sysselsätta Dig med en leksak. Övriga dagar bryr Du Dig oftast inte så mycket om mig utan Du går iväg på Dina promenader här och hittar på egna lekar och om Du inte har sett mig på ett tag så hör jag "maaaaammmmmaaaa" och då får jag visa mig och sedan är det bra igen.


I onsdags var vi på stan och jag hittade ett par rejäla stövlar till Dig. Äntligen! Du var på ett uruselt humör även där så det slutade med att jag tog stövlarna utan att prova och gick ut men när Du fick en banan i Dig blev det bättre. Stövlarna passade och jag hittade ett par ridskor (jag har inte en tanke på att närma mig en häst dock) till mig själv. Sedan åkte vi till Willys och handlade och när pappa dök upp så blev det bus. Du och pappa härjade utanför kassorna så jag hörde Dig långa vägar. Du hade på Dig en röd/vit randig klänning, röd luvjacka utanpå och jag hörde en pappa säga till sin lilla son "titta vad glad han är". Igår hade Du klämma i håret!

När vi kom ut visade Du oss bilen och pappa hävdar att Du hittade till vår bil medan jag tror att vår bil bara råka stå närmst men det var gulligt i alla fall när Du traskade fram till bilen och la handen på kofångaren.


 Finns det något sötare än den här lilla nybadade rumpan?

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Nu tror jag att din mamma lurar oss lite, kan DU verkligen vara sur och arg? Neeeeeeeeeeeeeejdå... det tror jag inte ;)

Världens goaste solstråle är du!



Hälsa din mamma att Emma är supertrotsig just nu och alla saker bara flyger och jag tror hon tränar på att bli operasångerska. SUCK OCH STÖN säger jag!



Kramis på dig sötis!

Cia

2009-10-23 @ 20:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0