Första nattlinnet...



Äntligen kan Du ha nattlinnet som Du fick av tant Bibbi! Åh, så söt...

Ibland är bilderna talande. En vanlig kväll här hemma...Du går och hämtar Din snuse, gosar med den och vill att vi ska följa med till Din säng (hur många barn säger själv till att de vill sova?). På vägen till sängen så får Du kolla lite på Dig själv i spegeln. En dag försökte Du klättra i spjälsängen själv....då hade Du nog Prickenabstinens! Nu hänger både Snusen och Pricken på tork men Du lyckades somna i eftermiddags ändå.

Igår var vi och käkade tillsammans med en massa familjer från Stor & Liten. Jättetrevligt. Vi var 13 vuxna och 12 barn och det var verkligen full rulle. Du fick sova länge på eftermiddagen så Du skulle lyckas hålla Dig vaken. Mindre kul var att jag blev dålig efter maten så vi fick åka hem. Innan Magnus hann parkera bilen fick jag rusa in på toa och ta med mig en plastpåse ifall jag behövde kräkas. Kräktes och var helt slut så det blev sängen för mig medan Magnus pysslade om Dig. Du var ju pigg och hade gärna lekt ett tag till.

Idag känner jag mig mörbultad och Magnus med. Du får göra nästan vad Du vill idag eftersom vi är båda tacksamma över när Du sysselsätter Dig själv. Det blev pannkakor till lunch och det älskar Du. Två gigantiska pannkakor med sylt fick Du ner.

I morse pratade Du med mormor och morfar via datorn. Du tycker det är lite spännande att se dem och Dig själv. Idag visade Du dem att Du minsann kan springa och skrika samtidigt....hela tiden..

Tänk, för ett år sedan gick jag här hemma och väntade och väntade och undrade varför hon inte ville komma ut. Alla ringde och varje gång jag svarade fick jag höra en djup suck...jaha, så du är fortfarande hemma....kul...

På torsdag kommer Pia och Mira hit, på fredag ska vi sjunga för Dig och på lördag blir det tjocka släkterna som kommer hit. Bara roliga grejor att se fram emot!!!



Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Och vilket fint första nattlinne sen! Det sätter ju en viss standard eller hur Agnes? Du är sååå söt och väldigt lik kusin Tyra när hon var ett. Det där fjuniga håret och den lilla mjuka nacken...Du blir kanske också en ishockeyspelande dansös med konstnärsambitioner när du blir större?

Ses om en liten vecka!



Kramisar Moppan

2009-10-24 @ 16:25:12
URL: http://???
Postat av: Anna & Co

Hejsan. Hoppas ni har en sköän helg. Jag har fastnat i soffan med datorn och en chokladkaka ja...

Jag bara måste säga att de bilderna på Agnes med gosefilten är ju bara så himla fina....och talande. Hoppas du mår bättre nu, att må illa är ju inte kul alls. Hrmm jag mår inte illa nu längre, nojjan du vet, hihi. Hoppas du kan följa med till Byttan. Kram Anna

2009-10-24 @ 21:47:57
URL: http://www.ridgebacktassar.se
Postat av: Cia med Emma från AFF

Vilket härligt nattlinne du har Agnes, så fin du är! Och din mamma tar så fina bilder av dig, ofta man sitter här tårögd och tittar.....!



Emma tackar för gratulationerna, hon hälsar att hon hade en underbar födelsedag, hon charmade alla gästerna och verkligen njööööt av all uppmärksamhet. God mangokaka fick hon också, MUMS!



Kram på dig sötnosen!

Cia

2009-10-25 @ 16:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0