Du och Teletubbies.


När det vankas Teletubbies på kvällen så glädjeskriker Du i soffan när det börjar men sitter sen stilla i soffan och studerar figurerna. Vi tittar på SAMMA film varje kväll och Du vet vad som ska hända men ändå så älskar Du det. När de hittar sina försvunna saker så pekar Du och skriker "DÄÄÄ" och sedan klappar Du händerna. Helt underbart att få sitta med och bara studera Dig. Filmen kräks jag på sedan länge....

När Du blir trött pillar Du på Ditt öra...

Trötta ögon men full fokus...
Släpper INTE TV:n med blicken...

Med nappen så blir det extra mysigt!

Igår fixade pappa kvällsbad...eller kvällen vet jag inte om det kan kallas eftersom Du somnade halv sex. Du var så trött eftersom det inte blev någon eftermiddagssömn. Du ville helt plötsligt pussa mamma och jag sträckte fram min mun för att pussas men fick i stället värsta rapen rakt i ansiktet. Det lät som om det kom från en vuxen man men det var bara Du som svalt för mycket vatten när Du badade. Jag skrattade så tårarna rann. Pappa visste först inte om han skulle våga skratta....

Idag hjälper Du mig att städa i köksskåpen. Två skåp om dagen kan väl vara lagom.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ååå, vad ni är duktiga mina humplor.

2009-10-14 @ 12:00:22
Postat av: tant Pia

Någon speciell Tubbies som är favorit?

2009-10-14 @ 13:17:53
Postat av: Agnes trötta mamma

Agnes har nog ingen speciell uppfattning än men hon har redan fått Dipsy av faster och får en stor, stor Po (som låter) i födelsedagspresent av mormor och morfar....fast schhhh....Agnes vet inget än :)



I morse satt hon och jublade åt Thomaståget...hepp!

2009-10-14 @ 14:16:42
Postat av: Faster Ulrika

Snart kommer mamma att avsky musiken till Teletubbies, Thomas i tåget, Postis Per mm. Det blir som en evigt lååååång tortyr när du måste se filmen för miljonte gången. I bland får mamma säga:

- Film? Okej men utan ljud......



Älskar dig lilla energiska och viljestarka unge!



Moppan

2009-10-14 @ 18:21:55
URL: http://???

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0