Vår lilla städerska...

Städa, städa, städa....

Du är så duktig på att städa och stöka här hemma. Igår hämtade Du kläder som Du ville att jag skulle ta på Dig och sedan skulle Du titta på Dig själv i spegeln....suck...vad ska det bli av Dig?!? Jag knöt i alla fall en scarves runt huvudet så Du såg ut som en liten påskkärring och när Du såg Dig själv i spegeln så tyckte Du nog att Du var jättesöt i tre sekunder eftersom Du log, la huvudet på sned och sedan drog Du av scarvsen. Din fleecetröja kommer Du bärandes på ofta under dagarna och sedan säger Du "brrrr" och vill åka bilen. Jag börjar äntligen känna mig pigg och tänkte att vi skulle ta en lång promenad tills jag såg att det (som vanligt) regnar. Detta jäkla regn!!!

I morse satt Du och tramsade vid bordet (la ut all gröt på bordet i stället för i munnen...) och struntade fullständigt i att jag sa till Dig så för första gången åkte Du ner på golvet trots att det var en massa gröt kvar på tallriken. Det blev en arg och ledsen morgon...phu...

Nu har Du upptäckt Ditt "smultronmärke" på armen och Du tycker att det är jättefint. Vi pussar på det och säger att "åååh, vilket fint smultronmärke Du har på armen" så Du kommer nog tycka att det är synd om alla andra barn som inte har ett så fint märke på armen :)

Roligaste leksaken här hemma är fortfarande tunneln och att leka kurragömma. Natta leker kurragömma med Dig och när hon gömt sig så går Du runt och säger "Nana". Ni är för söta och bättre storasyster går inte att få!!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Lilla snutta, såå duktig du är! Faster behöver oxå få städat... Eller städar du så mkt för att mamma och pappa ska hinna leka med dig mer?



Pussisar Moppan

2009-11-19 @ 10:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0