Plask, plask!







Det är viktigt att få undersöka vattenpölarna ordentligt! Jag tog bort Dig från vattenpölen när jag såg att där låg en död mask i...örk!

Idag har vi varit på vårdcentralen hos den jättegulliga barnläkaren, Roberto, tror jag han heter. Nu har Du varit riktigt dålig i magen i över mer än 5 dagar och jag vet inte hur många gånger sängen har blivit nerbajsad den här veckan! Jag grävde ur lite bajs ur din morgonblöja och tog med....charmigt... :) så de skulle skicka iväg det för provtagning. Du kan ju ha fått salmonella eller något. Sedan fick Du träffa en mindre glad tant som stack Dig i fingret. Du sa inget och blev mest irriterad över plåstret som hon satte på Ditt finger. Kunde de inte ha lite roliga barnplåster på vårdcentralen? Nej då, Du fick et stort brunt plåster som täckte hela fingret. I drygt en timme efter det var Du sysselsatt med att försöka "vinka" av det. Alla som tittade på Dig trodde att Du vinkade till dem och sa hej, hej och vinkade tillbaka...Du stirrade bara.

Igår var jag på mammamiddag. Det är så himla trevligt att träffas och bara sitta och prata en massa strunt. Tiden rinner iväg och jag var nog inte hemma förrän strax innan elva så det är en trött mamma idag. Pappa såg lite för glad ut när jag åkte iväg eftersom han äntligen kunde ägna kvällen åt en sciencefiction film....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0