Kan själv!


Nu kan Du mycket själv (enligt Dig själv). Fast övning ger färdighet och i morse åt Du gröt helt själv för första gången! Innan har jag haft så roligt åt att när Du äter så ska Du själv fixa det men Du har inte lyckats få upp maten på skeden så då har jag fått skeden. När jag har "grävt upp" mat på skeden så har Du alltid tittat bort som om Du inte vill veta av att jag hjälper Dig. Idag kopplade Du dock att maten ska grävas upp och att den inte hamnar på skeden när man bankar med skeden i tallriken. Underbara Du äter själv!



I söndags var vi ute och promenerade på gräsmattan i det kalla vädret. Du hade massa, massa kläder på Dig och kunde inte resa Dig när Du trillat. Vi gungade, tittade på flaggan och busade på gräsmattan.

Lunch på hamburgarställe funkade för Din del.

Igår vaknade Du kl 05 så då kände jag att det skulle bli en så'n dag.... Vi åkte till Kalmar och hälsade på mammas jobb. På polisen härjade Du runt i korridorerna och verkar inte sakna Din mamma det minsta. Alla rum har ju glasrutor som är roliga att smaka och banka på. Du visade mammas kollegor att Du kan räcka tunga...mamma blir ju så stolt :)

Sedan körde vi till länsstyrelsen och hälsade på mammas förra jobb. Där härjade Du runt på Zeinabs rum och sedan for Du runt i matsalen. Jag försökte få Dig att sitta still och äta banan men oj, vad spring Du hade i benen. Alla russinen for ut på golvet och då visade Du dem att Du kan STÄDA och sedan gick Du runt och sa ÄDA hela tiden.

Du var trött och hungrig när vi körde hem. Trött mamma och ledsen Agnes...phu... Jag åkte till Kalmar för att flytta min cykel men det glömde jag så klart!!! Suck....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0