Du och jag, Skruttan...



Eftersom det nästan alltid är bara Du och jag så känns det ibland som om vi har vårt eget "språk". Jag VET att Du inte alltid "lyssnar" på mina blickar eftersom Du så gärna vill ha fjärrkontrollen själv men oftast så vet Du vad jag menar. Det kommer kännas konstigt när jag jobbar och pappa är hemma med Dig och ni hittar ert språk och era grejor. Jag kommer ju missa så mycket och pappa kommer vinna så mycket. Kan vi inte bara vara hemma med Dig båda två...typ alltid? Just det, det är det där med ekonomin.....men tänk om....



Underbara lilla Humpla. En dag när vi var ute i kylan tog jag med mig kameran och passade på att ta en massa närbilder. När jag stannar vagnen och vill fotografera Dig brukar Du gnälla och bli skitsur så nu hade jag med mig kex så vi kunde mata ankorna. Sedan hade jag sådan tur eftersom tåget susade förbi och det är JÄTTESPÄNNANDE med tåg. Man ser nästan på Dig hur kallt det är ute. Jag höll på att frysa ihjäl!

Idag är vi hemma och tar det lugnt och försöker kurera oss. Mamma är inne på dag fyra med feber. Nu har Du också feber fast Du är väldigt förkyld också! Du verkar dock helt oberörd utan härjar på som vanligt. Du har varit lite arg hela morgonen och alla saker sparkas på och kastas iväg. Saker som ligger på bordet vräks ner och Dina dockor har fått sig några smällar. När vi säger till Dig skriker Du "NAJ" vilket vi tolkar som ett skånskt "nej"....så söt, så söt. Vi lever ett eget liv den här helgen, Du och jag, för att försöka undvika att smitta resten av familjen. Nu har Du somnat så nu ska jag också lägga mig lite... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla Agnes, här har blivit så tomt och tyst sen ni åkte hem. Tråkigt att du och mamma fortfarande är sjuka. Det går över när ni gifter er som dom säger

2009-11-14 @ 13:57:10
Postat av: tant pia

avvakta .....

2009-11-17 @ 12:26:28
Postat av: Cia med Emma från AFF

Så fina bilder och en toppenbild av dig och mamma! Man blir så glad :)



KRAMIS

Cia

2009-11-17 @ 15:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0