Blivande storasyster!



Är Du lika glad i juni när det kommer en liten skrutt och tar en massa uppmärksamhet från Dig? Det är både skrämmande och underbart att vi ska ha en bäbis till. Hur ska det gå för Dig? Vi har trots allt planerat bra eftersom vi kommer att vara hemma båda två i sommar så vi ska hinna med de andra syskonen också! Än så länge är Du i alla fall lyckligt ovetande och njuter av att vara minstingen här hemma. Jag är bara i v 13 och är orolig hela tiden för allt som kan hända men vad jag längtar efter vår lilla bäbis!  

Din relation med Natta är helt underbar och jag blir helt varm när jag ser hur Du avgudar Din storasyster och hur hon tar hand om Dig. I morse när hon lyfte upp Dig så gosade Du in Dig i hennes famn, när hon tittar på I drömmarnas trädgård med Dig så kramar Du henne så som Du aldrig kramar någon annan och när hon busar med Dig så kiknar Du av skratt. Nu har storasyster precis nattat Dig och då blev det inget gnäll. Du litar på storasyster.

Igår firade vi storebror som fyllde tolv år! Hela klanen var här och det var jättetrevligt. Storebror har nu fått pengar till en ny bas och är överlycklig. Lilla Jonathan var här och det gäller att knycka honom eftersom vi är många som vill gosa med minstingen.


Busungen!

Äntligen börjar magen bli bättre! Igår åt Du nog mest av alla på kalaset. Du startade med en tallrik med köttfärs, potatis och grönsaker. Sedan blev det 2 eller 3 tallrikar till med köttfärs, yoghurt, majs, gurka och tomat. Efter det åt Du en massa glass och frukt. I natt vaknade Du två gånger. Vi gav Dig en flaska välling och sedan sov Du till klockan 06. Pappa tog Dig i morse och jag gick inte upp förrän klockan var över 8. Du gick in och väckte storasyster i morse....suck...

Idag blir det konsert i Växjö när storebror uppträder. Pappa och storasyster åker in men vi får se lite hur vi gör. Efter konserten blir det i alla fall julskyltningspromenad. Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

STORT STORT GRATTIS till mamma och hela familjen ännu en gång!!! Kan tänka mig att det lilla pyret i magen redan är hett efterlängtat :)



Ta väl hand om varandra och grattiskramar till storebror på födelsedagen!

OCH så en extrastor gosekram till sötnosen Agnes förstås, skönt att hon mår bättre!



Cia och Emma

2009-11-29 @ 18:55:46
Postat av: Sara & Viktor

GRATTIS GRATTIS vad roligt! Det var verkligen en överraskning. Agnes kommer att bli en perfekt storasyster! Många kramar från oss

2009-11-29 @ 19:15:14
Postat av: hanna och Ebba

grattis! åh vaad roligt med en liten plutt igen!! jag blir helt rörd när jag läser om Agnes och storasyster, tänk att sen blir det Agnes som ska ta hand om småsyskon!!kram kram kram

2009-11-30 @ 11:11:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0