Äntligen!

Så söt i kläderna från Bibbi!

Jag säger som Gert Fylking...äntligen....skiner solen! Nu sover Du men när Du vaknar ska jag kasta i Dig en banan och sedan ska vi ut i det fina vädret och mata ankorna. Du gillar att gå själv när vi är ute och jag får absolut inte hålla Dig i handen.
Här vinkar Du hejdå till mamma när Du och pappa skulle gå på promenad.


När mamma hade feber och Du var snorig hade vi en mysmorgon i soffan framför Teletubbies. Det gäller att passa på när Du vill mysa för det händer inte så ofta. Fast igår kväll var Du riktigt gosig och kramades och pussades med pappa. Sedan parkerade Du och jag oss i soffan och tittade på I drömmarnas trädgård (som Du börjar gilla nu...framför allt när de dansar) och då ville Du vara nära, nära hela tiden och la Din kind mot min. Mamma njöt varje sekund av sin lilla gosiga, snoriga unge.


Om Du är trött och gnällig vid fem (vilket är nästan dagligen) så finns det ett säkert knep att få Dig på gott humör. Badkaret!


Även tunneln går hem när Du behöver muntras upp.

I natt sov Du 12 h i rad utan att vakna en enda gång. Märklig känsla. Du brukar sova hela nätter men de senaste veckorna har det varit oroligt och vi har varit inne och gett Dig nappen flera gånger per natt. För tillfället är det mycket trots här hemma och Du ignorerar totalt när vi säger till Dig att låta bli t ex fjärrkontrollen eller så svarar Du bara "NAJ" när vi säger "lägg tillbaka den". Igår hotade jag med att pappa kommer bli arg (det händer ju aldrig men det vet ju inte Du :) ) och då svarade Du bara "arg" och gick iväg med fjärrkontrollen. I morse kom Du gående tuggandes på en pommes och jag vill inte veta om Du hittat den i slasken eller på golvet....phu...

Igår var vi förresten på öppna förskolan och träffade de andra barnen. Du och Ebba är ett radarpar och ni verkar ganska lika i humör, kunskapen att knuffa andra barn och att hitta på hyss. Igår var det Du som gick in ett annat rum och drog fram en massa saker som Du inte skulle medan Ebba hejade på i bakgrunden. Ni är för söta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0