SEX MÅNADER...


Lilla stumpan, igår blev Du sex månader. Helt otroligt...hur kunde det gå så här fort? Vi har ju nästan precis lärt känna varandra....


Igår blev det till att åka iväg tidigt (inga problem för en tjej som Du som fortfarande envisas med att vakna kl 05). Stora familjen åkte till Kalmar och började med frukost på Stadshotellet. Herregud vad gott det var och vad duktiga alla barnen var. Storasyskonen uppförde sig som om de åt på hotell varje dag och var så gulliga och Du, var så nöjd med leverpastejspoppor men fick även smaka grädde, juice och äggröra..allt smakade "mer"... Du är för rolig, när familjen är samlad så är Du så nöjd och jag undrar om Du inte känner på Dig att det är så det ska vara, eller så beror det bara på att när vi är samlade så är det alltid någon som orkar ge Dig uppmärksamhet och göra några roliga grimaser :) Sedan bar det av till jobbet för Din och min del och där fick Du träffa mitt arbetsgäng och passade på att roa Dig med ett påskägg. Tydligen tog det musten ur Dig eftersom Du somnade i vagnen efter en timme... Resten av familjen skulle bowlat men alla banorna var bokade hela dagen så de fick käka glass i stan i stället.



Sedan vill storasyskonen åka till Öland så vi körde över bron och hamnade tillslut på Alvaret. Det blåste rejält men vi la oss ner på filt och solade och hade det så skönt. Orkidéerna blommade och vi råkade eventuellt trampa ner några när vi spelade fotboll i blåsten. Sååå kul men fy vad dålig kondis...phu. Du spelade oxå lite men vi får nog vänta några år.

Efter några timmars mys på Öland åkte vi till Ikea och käkade middag/kvällsmat och passade på att handla lite smått och gott. När vi till slut kom hem var vi helt slut och Du var vrålhungrig. Storasyster åkte till majbrasan medan vi andra försökte återhämta oss efter den långa, supermysiga dagen och jag somnade strax efter nio. Just det, vi köpte en gunga till Dig oxå som pappa har satt upp idag!

Idag har varit ännu en solskensdag. Du och jag kollade på Teletubbies i morse och Du var helt såld...

Sååå söt i klänning från gamla farmor och farfar...vår egen lilla Teletubbie!

Jag trodde att det var riktigt varmt ute och tog på Dig jeansshortsen som morfar köpte till Dig i Thailand men jag fick gå in och ta på Dig mer kläder eftersom det blåste rätt rejält här. Jag hann i alla fall ta ett foto på Dig i tvättkorgen...hihi...
Kolla de söta änglavingarna!

I natt var Du lite besvärlig och vaknade minst en gång varje timme och ville ha napp eller klapp. Undrar om det blev för mycket intryck igår som skulle bearbetas? Fast även maten var ju helt konstig igår. De senaste veckorna har jag bara ammat morgon och kväll och nu satt jag helt plöstligt i bilen på Öland och ammade vid lunchtid. Inte konstigt att det blev förvirrat. Dessutom så vände Du Dig för första gången i sängen och jag vaknade av ett ilsket skrik...där låg Du på mage skitarg och jag fick vända tillbaka Dig och då somnade Du bums...phu...några timmar senare vaknade jag av att Du slog nappen (du håller i sugdelen och slår med hårda plasten) mot spjälorna i Din säng...bank, bank, bank...allt som bankar är kul för tillfället och ju högre desto bättre. Jag brukar säga att det är Dina manliga gener som tittar fram..... Det går inte att bli arg ens i de tröttaste stunderna eftersom Du är söt till och med när Du koncentrerar Dig på att banka sönder köksbordet.....det gör inget.....


Kommentarer
Postat av: Cia med Emma från AFF

Kan inget annat än beundra Agnes blogg, helt underbart att titta in här.... man blir så glad :)



Emma skickar massor med blöta pussar till Agnes!

Kramis

Cia

2009-05-03 @ 16:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0