Huligan...



Nu börjar det.... I morse drog hon ner en blomkruka, var farligt nära Tarzan när han låg och vilade i sin stol och drog nästan ner sköldpaddans lampa. Himla bra med en gåstol eftersom då kommer man ju åt allting :) Jag hann inte mer än börja fixa hennes leverpastejmacka förrän jag hörde en smäll och for ut i TV-rummet. Där stod Du, överlycklig med jord över både Dig, golv och gåstol...som om inte det var nog så höll Du även ett stadigt grepp om orkidén.


Jag har börjat fundera över Din aptit...hur mycket kan en liten mage trycka i sig egentligen? Igår åt Du två portioner gröt till frukost (en portion barngröt (funkade helt plötsligt igen) och en vuxenportion fullkornshavregrynsgröt), några timmar senare åt Du en leverpastejmacka, lunchen blev ett berg med mos, hamburgare och grönsaker, en halvtimme efter det åt Du potatis, sås och lax eftersom det åt vi ju och Du måste ju alltid smaka, på kvällen (strax innan fem) blev det åter gröt. 1,5 timme efter grötportionen gick vi och käkade pizza och då skulle Du ju tvunget smaka och fick i Dig både pizza, ananas, svamp, kebabkött och pizzasallad...allt var mums.... Vid halv nio blev det amning och godnatt. Du har aldrig varit uppe så länge men det kan ju bero på att Du sov i över 2 h på eftermiddagen.


Halv fem i morse var det dags igen...kuckelikuuuu....vaknade av en bajsande Agnes. Gick upp och bytte blöja och testade en ny grej...välling. Du klunkade i Dig vällingen i Din säng och var så nöjd men hade inte minsta tendens till trötthet efter det. Det är bara att ge upp! Nu har jag i alla fall flyttat in Din säng på Ditt rum så i natt ska jag testa att låta Dig sova själv...hur ska det gå...för mig? Det är ju så mysigt att höra Din andning på natten.


Annars så händer det inte så jättemycket. Du envisas med att spottas hela tiden och gör billjud, att rulla runt i sängen är superkul nu när Du äntligen kom på att det ju inte var så svårt att rulla från mage till rygg, i morse satte jag Dig i spjälsängen medan jag skulle ta fram kläder och då reste Du dig upp (det hände nu i eftermiddags oxå...jag var ju tvungen att testa en gång till :) så då såg jag ju hur Du tog tag i spjälsängen och reste Dig) så nu får Du flytta ner en våning i spjälsängen, Du har börjat klappa händerna med öppna handflator, ingen krypning på gång även om rumpan åker upp ibland, det händer att Du kasar bakåt liggandes men Du är inte medveten om att det är ett helt ok sätt att förflytta sig på, tittutlekar är kul (särskilt om man hoppar fram och skrämmer Dig), bästa leksaken är Tarzan, Teletubbies är kul, morgonen är bästa tiden på dygnet och då kan Du ligga på golvet och bara skicka iväg ljuvliga leenden till mamma och pappa, om Du hade fått bestämma så hade vi fått gå runt med Dig hela tiden eftersom det är så kul att trava runt i huset när vi håller Dig i händerna men helt förödande för mammas rygg... Du skrattar inte åt vem som helst och absolut inte bara för att de står och tramsar framför Dig. Det är kul att banka napparna mot spjälsängen och att kasta iväg dem....Du blir nog ett litet busfrö!

Fastnat!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Ulrika

Åh, du sötaste!

Klart att du ska äta och bli lika stor och stark som din faster! Man behöver mycket mat när man ska undersöka världen och lära sig hur allt fungerar. Blomkrukor var även fasters specialitet som liten men jag var nog några år innan jag klädde på katterna...



Längtar efer dig lilla skrutta!



Moppan

2009-05-18 @ 19:06:15
Postat av: Cia med Emma från AFF

Självklart att Agnes ska hjälpa till med att plantera blommor ;)

Hon är ett riktigt litet busfrö redan nu, underbara lilla Agnes!!!!



Kram på er alla!

Cia

2009-05-18 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0