Fiskätande och nagelklippning



I förrgår fick Du smaka stekt strömming och potatismos....mmmm.... Idag gjorde jag lax, potatismos och grönsaker till Dig som Du glatt mumsade i Dig. Tydligen gick även fisk hem. Skönt att Du gillar allt. Nu får jag ju till och med i Dig banan.

För tillfället är Du lite mammig men det gör inget. Idag så somnade Du på mig i soffan för första gången. Du låg på Din mage på min mage och riktigt gosade in Dig och det var så mysigt. Ett tu tre så sov vi båda två! Du brukar alltid sträcka upp huvudet och vilja ha stenkoll på allt som händer men nu så bara la Du lilla huvudet mot mitt bröst och blundade efter några minuter. Lilla gullunge! Storasyster satt oxå i soffan och var den enda som lyckades hålla sig vaken.



Idag har vi varit ute lite och myst på gräsmattan....och gungat. Du tycker att det är såååå kul!



Jag undrar om Du är ovanlig men Du älskar när jag klipper naglerna på Dig. Du ligger helt stilla på skötbordet och ler när jag klipper dem. Det kan i och för sig beror på att jag klippte Dig i fingret en gång när Du var liten baby och låg och sov (skulle vara smidig och klippa dem när Du somnat ju...) och då vaknade Du och en liten bloddroppe letade sig fram så nu vågar Du väl inget annat än att ligga stilla...


Kommentarer
Postat av: pappa

Varje dag på jobbet så längtar jag så in i norden efter min lilla Tulla. Tur att jag kan se dig här annars hade jag nog längtat ihjäl mig!

2009-05-12 @ 08:35:58
Postat av: Cia med Emma från AFF

Agnes..... nu har du lärt Emma att vakna vid 5 på morgonen :) Kan du då lära henne att ligga stilla när jag ska klippa hennes naglar också? Hon är så busig på skötbordet.

För tillfället är hon knappt stilla alls, har fullt upp med att öva på att krypa, även då hon sover!



Låter gosigt att somna på mamma, jag får hoppas att Emma också vill vila en stund idag på dagen, så att jag också får sova en lite.



Ser så underbart skönt ute på gräsmattan, här är det ännu för kallt att mysa på gräset. Har du smakat på gräset redan?



Kramis

Cia

2009-05-13 @ 06:45:59
Postat av: Jj

Det bara slog mig. Alla vackra, ömma kärleksord. Dina goa smeknamn. Gulliga kläder. Fantastiska framsteg i utvecklingen.



Du kommer att bli en oerhört rolig tonåring. Tidigt. =)

2009-05-13 @ 07:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0