En hel natts sömn


Då har jag fått sova första hela natten. Jag vaknade inte en enda gång och Du sov till kl 05.20. Sovmorgon med andra ord :) Även i morse fick Du välling. Du låg på köksgolvet och klunkade i Dig nästan en hel flaska medan jag och pappa drack kaffe och förundrades över hur fin Du är. Det blir som ett virus att vara med Dig. När vi tittar på Dig så skiner Du upp och då blir vi glada och skiner upp och då blir Du glad osv. Jag tror att glada barn möts av fler leenden än ledsna barn. Ledsna barn får nog "trötta-blicken" (av trötta mamma och pappa) och "stackars-blicken" av övrig omgivning eller "irriterade-blicken" av stressade människor i affären. Jag undrad om detta påverkar dem även när de blir vuxna...intressant! Vi är i alla fall så glada över att Du är nöjd och glad nästan hela tiden.



Du mår allra bäst när vi sitter båda två med Dig vid köksbordet och äter samtidigt som Dig eller när Du får ligga i bara blöjan på kvällen och vi sitter hos Dig på golvet. Då är Du nöjd. Fast gåstolen är oxå superkul och idag körde Du nästan över Tarzan. Vid köksbordet har Du kommit på att det är väldigt spännande att dra i köksduken och ännu roligare blir det när jag skäller och ger arga blicken. Där är humör i Dig och Du blir oftast arg när Du inte når leksakerna i stället för att bli ledsen.

Idag var Du och jag och matade ankorna. De fick smaka Dina kex och Du hade mest bekymmer med kexen. När jag väl gav Dig ett kex så sket Du i ankorna utan hade full fokus på kexet...mat, mat, mat. Jag tyckte i alla fall att det var mysigt....



I kväll fick pappa natta Dig för första gången. Eftersom Du ska sova hos J-Jenny när mamma och pappa ska på bröllop så ville vi testa och se om någon annan kunde natta Dig. Det gick hur bra som helst. Pappa gav Dig en flaska välling, höll om Dig och lyfte sedan in Dig i sängen....det är ju min uppgift...vårt mys! Hur ska jag klara mig utan det. Jag längtar redan tills Du ska vakna....och jag har Agnesabstinens :) Usch, vad Du börjar bli stor. Jag vill kvällsmysa med Dig tills Du blir tonåring tror jag...fast Du kommer nog inte det är så kul då...ser det framför mig, hur Du ligger och pratar i telefon med Din kille (moppemustasch, gällivarehäng, helt oproportionerlig, målbrottsröst) och jag klampar in och säger "Såja, lilla gumman...nu ska mamma natta Dig"...hihi...det lär ju dessutom bli senast kl 21 eftersom jag själv slocknar allra senast kl 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0