Tillbaka till liggvagnen



Jag fick lite ångest över att liggdelen till vagnen knappt är använd så nu har jag bytt tillbaka till liggdelen. Igår skulle vi gå ner till affären och jag hade precis lyckats få av sittdelen (massa konstiga knappar och fästen) och lagt Dig i liggdeln, hittat fästena i källaren (under trappan!) och öppnade dörren när det började spöregna. Jag tittade på Dig, tittade ut, och konstaterade att även om Du fick regnskyddet över vagnen så skulle i alla fall jag bli dyngsur...dessutom ser Du ju inget när regnskyddet är på, så efter lite velande åkte Du upp ur liggvagnen och ner i bilstolen och så körde vi till affären. Väl framme hämtade jag en vagn, satte Dig i vagnen och gick in i affären. Där inne blev jag så jäkla irriterade på att de aldrig har de saker man behöver så jag (inte till ett humant pris i alla fall) så jag gick ut igen, in med Dig i bilen och körde till Lessebo och handlade. Du undrade nog vad jag sysslade med....



Idag har vi varit hemma nästan hela dagen. Hela förmiddagen gick vi och väntade på en reperatör. Han kom till slut och fixade torktumlaren. Sedan blev det tvättning och förberedande av kvällsmat. Natta hade kompis med sig hem och de pysslade om Dig massor. Idag bytte Natta blöja på Dig helt själv....usch, vad stor hon börjar bli...lilla storasyster. Vi hann med en promenad till affären oxå. Du verkade nöjd med att få ligga, eller rättare sagt sova, i liggvagnen igen. Ikväll blev det gratäng med bandspagetti och laxsås...supergott! Du satt med vid bordet. Jag hade byggt upp ett berg med leksaker och nappar framför Dig så att vi andra skulle få kunna sitta i lugn och ro och äta middag. Du sitter mellan mig och storasyster så vi har fullt upp annars med att plocka upp alla leksakerna till Dig....

Så klok, så klok.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0